Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
آیا فیلر زیر چشم بهتر است یا بوتاکس؟ - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

آیا فیلر زیر چشم بهتر است یا بوتاکس؟

87755.jpg

افتادگی پلک، خطوط پا کلاغی، حلقه‌های تیره و گود اطراف چشم نمونه‌ای از بارزترین علامت‌های پیری و کهولت در اطراف چشم انسان است. افراد مختلف، نظرات متفاوتی را درباره این خطوط خواهند داشت. برخی از افراد تمایل دارند تا ظهور این خطوط را تا مدت‌ها بعد به تعویق بیندازند. برای انجام این کار می‌توان از روش‌های جراحی و غیرجراحی کمک گرفت. در بین روش‌های غیرجراحی بوتاکس و فیلر زیر چشم، کاربرد فراوانی دارند. این دو روش درمانی می‌توانند تا چند سالی از سن چهره افراد بکاهند و حس بهتری را به افراد القا نمایند.

سؤالی که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر می‌کند، این است که کدام یک از این دو برای رفع چین و چروک‌های زیر و اطراف چشم مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم تا پای صحبت‌های یکی از متخصصین زیبایی باتجربه اسلام‌شهر نشسته و پاسخ سؤالات را پیدا کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید کدام یک از این دو روش درمانی برای رفع چین و چروک‌های اطراف چشم مناسب‌تر هستند، ادامه این مصاحبه مهم را از دست ندهید.

کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر یکی از برترین مراکز ارتودنسی کودکان و نوجوانان در سطح استان تهران است. این کلینیک با بهره مندی از کادر با تجربه و متخصص از تمامی گرایش های تخصصی، بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌دهند. آدرس و شماره تماس مرکز به شرح زیر است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

فیلر زیر چشم

 

آشنایی با بوتاکس

بوتاکس یک ماده تزریقی است که از سم بوتولینوم رقیق شده گرفته می‌شود. این ماده نوعی نوروتوکسین به حساب می‌آید که با قرارگیری در محل پایانه‌های بین عصب و عضلات اسکلتی مانع انتقال پیام بین آنها خواهد شد. با تزریق بوتاکس به محل مانع از انقباضات عضلانی می‌شود. زمانی که انقباضات عضلانی در آن ناحیه متوقف شوند، چین و چروک‌های آن ناحیه نیز از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: آیا فیلرها بهتر از بوتاکس هستند؟

اثرات ترمیمی بوتاکس دور چشم شامل چه مواردی است؟

بوتاکس دور چشم می‌تواند تمامی چین و چروک‌های پویا اطراف چشم را برطرف کند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خطوط پا کلاغی
  • خطوط گلابلار (خطوط اخم)
  • چین و چروک‌های چشم و پیشانی
  • لیفت ابرو
  • لیفت پلک

بوتاکس زیر چشم

 

نتایج و خطرات احتمالی بوتاکس دور چشم

نتایجی که از بوتاکس دور چشم انتظار می‌رود، دائمی نبوده و پس از مدتی محو خواهند شد. علت در این است که عضلاتی که در آنها بوتاکس تزریق شده است، پس از مدتی قدرت انقباضی خود را بازیابی نموده و به حالت اولیه باز می‌گردد. از نظر مدیریت عوارض نیز می‌توان گفت که در فردی که بوتاکس دور چشم تزریق کرده است، برخی از عوارض زیر ممکن است، رخ بدهند. قابل‌توجه است که این اثرات کوتاه‌مدت بوده و بایستی پس از چند روز به طور کامل از بین بروند. در غیر این صورت حتماً این موضوع را با متخصص مربوطه در میان بگذارید. از جمله عوارض می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سردرد و سرگیجه
  • کبودی تورم و سرخی ناحیه
  • درد نسبتاً شدید در ناحیه تزریق
  • عضلانی
  • افتادگی پلک
  • عدم تقارن در صورت و مشکلات تنفسی و تغذیه‌ای

برای پیشگیری از وقوع چنین عوارضی توصیه می‌شود تا تزریق خود را در مراکز معتبر و تحت‌نظر متخصص زیبایی با تجربه انجام دهید.

تزریق بوتاکس زیر چشم

 

درمان فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشمی از مواد مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توانند دور چشم را روشن‌تر و پرپشت‌تر سازند. فیلرها در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که پرکاربردترین آنها مدلی است که از اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که در فضای بین بافتی وجود دارد. روشی که فیلر زیر چشم برای ترمیم چین و چروک‌های اطراف چشم را اعمال می‌کند، با روش عملکرد بوتاکس تفاوت دارد. بوتاکس عضله مربوطه را شل می‌کند در حالی که فیلر زیر چشم، حجم از دست رفته را به اطراف چشم باز خواهد آورد.

فیلر زیر چشم بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل دارند تا حجم زیر چشم‌های فرورفته خود را بازگردانند. فرآیند تزریق فیلر زیر چشم تقریباً مشابه بوتاکس است. این ماده در ناحیه اشک که بین چگونه بالایی و فک پایینی را شامل می‌شود، تزریق خواهد شد.

نتایج و خطرات احتمالی فیلر زیر چشم

نتایج درمانی فیلر زیر چشم در زمان کمی اعمال می‌شود، با این حال ممکن است چندین هفته طول بکشد تا اثرات آن، در زیر چشم قرار بگیرد. فیلر پوستی یک روش دائمی نبوده و لازم است تا فرد در دوره‌های مختلفی برای تزریق مجدد به کلینیک تخصصی زیبایی مراجعه نمایید.

پس از تزریق فیلر چشم ممکن است تا برخی عوارض به صورت کوتاه‌مدت ظاهر شوند. از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون سرخی، کبودی و وجود دانه‌های قرمز در محل تزریق اشاره نمود. این علائم کوتاه‌مدت بوده و پس از چند روز بایستی از بین بروند‌ در صورت تداوم علائم حتماً با پزشک متخصص زیبایی خود این موضوع را در نظر بگذارید تا در جهت پیشگیری از وخامت اوضاع، ماده‌ای به نام هیالورونیداز تزریق شود تا فیلر را در خود حل نمایند.

بوتاکس یا فیلر زیر چشم، بهترین درمان برای شما کدام است؟

بسیاری از موارد چین و چروک چشم، ابروهای ناهموار یا افتادگی پلک نیازی به عمل زیبایی جراحی مانند جراحی پلک ندارند. تزریق لوازم آرایشی مانند بوتاکس یا فیلر زیر چشم اغلب می‌تواند برای صاف‌کردن خطوط ظریف و بازگرداندن حجم صورت برای ظاهری جوان‌تر کافی باشد.

هم فیلر زیر چشم و هم بوتاکس روش‌های قدرتمندی هستند که به مشتریان کمک می‌کنند تا درخشش جوانی خود را بازگردانند. به عنوان یک قاعده کلی، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد درمان مناسب، متوجه شوید که چه نوع خطوط صورت شما مشکل دارند. بوتاکس برای چین و چروک‌های پویا بهتر عمل می‌کند درحالی‌که از فیلرها برای کاهش حجم و چین و چروک‌های ساکن بهتر استفاده می‌شود.

تزریق فیلر زیر چشم

 

آیا درمان‌های ترکیبی انتخاب مناسبی هستند؟

ازآنجایی‌که هر دو روش بوتاکس یا فیلر زیر چشم بی‌خطر و کم تهاجمی هستند، انجام هر دو روش کاملاً بی‌خطر است. البته تا زمانی که توسط یک پزشک یا جراح زیبایی با تجربه انجام شود. در اکثر موارد، درمان‌های ترکیبی بوتاکس و فیلر پوست مشتریان نتایج بهتری را تجربه می‌کنند که ماندگاری بیشتری دارند.

بوتاکس معمولاً در نواحی مشکل‌دار تزریق می‌شود تا حرکت عضلات صورت را محدود کند. سپس می‌توان فیلرهای پوستی را در اطراف همان نواحی برای بازگرداندن حجم صورت اعمال کرد. حرکات محدود ماهیچه اجازه تجزیه آهسته فیلرهای پوستی را می‌دهد و در نتیجه پوست بدون چین‌وچروک به طور طولانی‌مدت برای فرد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی درخصوص انجام بوتاکس در اسلامشهر

سخن پایانی

در پایان ضمن امیدواری از مفیدبودن این مقاله از مجله سلامتی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر، در صورت علاقه‌مندی به مطالعه این دست مقالات، سری به سایر مقالات مجله ما بزنید.

کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر، یکی از برترین کلینیک‌های تخصصی در استان تهران بوده که خدمات تخصصی دندانی را به مراجعه‌کنندگانی از سطح استان تهران ارائه می‌دهد. اگر ساکن شهرهایی همچون اسلام‌شهر، نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند هستید برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی حوزه دندانی می‌توانید با شماره‌گیری تلفن‌های زیر نسبت به رزرو جلسه ملاقات متخصص دندانپزشکی اقدام نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030