Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
آیا فیلرها بهتر از بوتاکس هستند؟ - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

آیا فیلرها بهتر از بوتاکس هستند؟

filler.jpg

علم مدرن انتخاب‌های زیادی برای مبارزه با چین و چروک و خطوط ریز به ما داده است. درمان‌های غیر تهاجمی به شکل تزریقی نمونه کاملی از این امر هستند. محبوب‌ترین مواد تزریقی که برای بیماران در سراسر جهان به کار می‌روند، بوتاکس و فیلرهای پوستی هستند. در نگاه اول، آنها شبیه به هم به نظر می‌رسند. هر دو تزریقی هستند، غیر تهاجمی، موقتی، راحت و فوق‌العاده مؤثر هستند. هر دو می‌توانند در عرض چند دقیقه به تقویت و جوان‌سازی پوست شما کمک کنند. اما به نظر می‌رسد که شباهت‌هایی بین این دو وجود دارد و اغلب در اینکه کدام یک چه کاری انجام می‌دهد، سردرگمی وجود دارد؛ بنابراین، تفاوت بین آن ها چیست؟ کدام‌یک بهتر است؟  چگونه می‌توان فهمید که کدام یک برای شما مناسب است؟ در این مقاله از سری پست‌های آموزشی کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر، قصد داریم شما را با پاسخ این سؤالات آشنا نماییم.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر با مدیریت دکتر هاشم زهی دارای کادر متخصص دندانپزشکی مجرب در تمامی تخصص‌ها است. این کلینیک در حال ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم محترم استان تهران بالاخص اسلامشهر و همچنین شهرهای مجاور همچون رباط‌کریم، نسیم‌شهر و پرند است. آدرس و شماره تماس مرکز جهت رزرو وقت ویزیت توسط متخصص دندانپزشکی درج شده است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

بوتاکس

 

چین و چروک‌های پوستی چگونه پدید می‌آیند؟

هنگامی که پوست جوان‌تر است، بافت الاستیک بیشتری دارد که به عنوان داربست عمل می‌کند و به طور مناسبی پوست را صاف‌تر می‌کند. با این حال، با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، به این معنی که پوست ما شروع به شل‌شدن می‌کند و توانایی محافظت از خود در برابر آسیب را کاهش می‌دهد. این وضعیت منجر به خطوط قابل‌ مشاهده می‌شود که خود به‌ خود از بین نمی‌روند.

فیلرها و بوتاکس ها هر دو گزینه‌های زیبایی عالی برای افرادی هستند که به دنبال کاهش علائم پیری روی پوست هستند، اما هرکدام کارهای متفاوتی انجام می‌دهند که اکنون نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نام تجاری برای سم بوتولینوم است، این ماده یک نوروتوکسین است که به منظور کاهش خطوط ریز و چین و چروک به ناحیه مورد نظر در مقادیر بسیار کم تزریق می‌شود. در ادامه حرکت عضله را کاهش می‌یابد، در نتیجه خطوط پوستی شل و صاف می‌شوند.

بوتاکس چگونه خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد؟

بوتاکس با کاهش خطوط پوستی که در اثر حرکات مکرر صورت در طول زمان ایجاد می‌شوند، اثر می‌کند. اتفاقی که می‌افتد این است که سم بوتولینوم پس از تزریق به عضله زیر ناحیه مورد نظر، آن را فلج می‌کند و باعث می‌شود تا زمانی که سم متابولیزه شود، به طور موقت از حالت انقباض خارج شوند. این امر به کاهش چشمگیر خطوط و چین و چروک‌های عمودی و افقی کمک می‌کند.

بوتاکس معمولا برای چین و چروک‌های پویا استفاده شود. چین و چروک‌های پویا، آن‌هایی هستند که در صورت استراحت عضلات صورت، بر روی صورت شما باقی نمی‌مانند. همچنین می‌توان از آن در بسیاری از موارد پزشکی استفاده کرد.

فیلر پوستی چیست؟

فیلرها مشابه بوتاکس هستند، به این معنا که پزشک آن را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. فیلرهای پوستی از انواع مختلفی از مواد جایگزین کننده حجم مانند اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند. بیشتر فیلرهای پوستی نوعی اسید هیالورونیک هستند که یک ماده ژل‌مانند آب‌رسان است که در حال حاضر در بدن به میزان فراوانی وجود دارد.

همان‌طور که از نام آن پیداست، از فیلر‌ها برای پرکردن خطوط استفاده می‌شود، اما تفاوت اصلی آن با بوتاکس این است که فیلر‌های پوستی خطوط استاتیک را پرکرده و صاف می‌کنند. خطوطی که حتی زمانی که در پوست صورت در حال استراحت هم باقی می‌مانند. فیلر‌ها اغلب برای تغییر شکل و حجیم کردن لب‌ها (فیلر‌های لب) و گونه‌ها (فیلر‌های گونه)، کاهش خطوط لبخند و چین و چروک‌های پیشانی و حتی کاهش ظاهر زخم‌ها استفاده می‌شوند.

در کنار آن از فیلر‌ها می‌توان برای رینوپلاستی غیرجراحی (تزریق فیلر به بینی)، کمک به تغییر شکل بینی‌های کج استفاده کرد. فیلر‌ها یک راه شگفت انگیز برای افزایش حجم بافت زیر پوست هستند، کاری که بوتاکس نمی تواند انجام دهد.

فیلر

 

فیلرهای پوستی چگونه کار می‌کنند؟

هنگامی که اسید هیالورونیک در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، ناحیه را حجیم می‌کند و جایگزین حجم از دست‌ رفته طبیعی در فرایند پیری می‌شود. این کار به پوست ظاهری جوان‌ تر و احیا شده می‌دهد.

کدام بیشتر دوام می‌آورد؟

علاوه بر تفاوت در محل استفاده از بوتاکس و فیلرها، تفاوت در مدت‌ زمان ماندگاری آنها نیز وجود دارد. بیایید نگاهی بیندازیم …

بوتاکس

 

ماندگاری هر یک چقدر است؟

به طور کلی، بوتاکس حدود 3 تا 6 ماه طول می‌کشد، پس از آن معمولاً یک تزریق مجدد لازم است، اما به فرد تحت درمان نیز بستگی دارد. برای برخی افراد، این متابولیسم سم بوتولیسم و نیاز به تزریق مجدد سریع‌تر از سایر افراد انجام می‌شود.

هنگامی که اولین جلسه فیلر پوست خود را انجام دادید، به طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که اثرات آن بین شش تا 24 ماه، بسته به ناحیه مورد نظر و نوع فیلر مورداستفاده، باقی بماند. پس از این مدت، متوجه خواهید شد که نواحی شروع به بازگشت به حالت قبل از درمان می‌کنند.

هزینه بوتاکس یا فیلر چقدر است؟

یکی دیگر از عواملی که باید در مورد بوتاکس و فیلرها در نظر بگیرید، هزینه آنهاست. به طور کلی هزینه تزریق این دو به مقدار تزریق شده، برند محصول، محل تزریق و دفعات تزریق بستگی دارد. مدل‌های مختلف هر دو از زیر 1 میلیون تومان تا قیمت‌های میلیونی در بازار وجود دارند.

در نهایت کدام بهتر است؟

بنابراین، آیا فیلرها بهتر از بوتاکس هستند یا بالعکس؟ این امر به این موضوع بستگی به هدف شما دارد. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، آنها کارهای بسیار متفاوتی انجام می‌دهند، بنابراین این مورد نیست که یکی از دیگری بهتر باشد.

اگر به دنبال رفع چروک و خطوط پویا در ناحیه پیشانی، پنجه کلاغی (خطوط کوچک اطراف گوشه چشم) و خطوط اخم هستید، بوتاکس انتخاب شماست. در واقع، قانون کلی این است که بوتاکس است که برای درمان چین و چروک قسمت بالای صورت ما استفاده می‌شود.

اما اگر به دنبال درمان خطوط عمیق‌تر و ثابت‌تر هستید یا می‌خواهید به لب‌ها، فک، گونه‌ها یا چانه خود حجم دهید، بهتر است در مورد فیلر با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.

در پایان، صرف‌نظر از اینکه به بوتاکس یا فیلرهای پوستی علاقه دارید، نکته کلیدی که باید در نظر بگیرید، پزشک متخصصی است که باید در مورد با تجربه و حرفه‌ای بودنش مطمئن باشید.

بوتاکس

 

مقاله فوق در جهت ارتقای آگاهی عمومی درباره فیلر و بوتاکس توسط کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر، تهیه گردید. این مرکز تخصصی ترمیم دندانی در اسلامشهر از کادر متخصص در تمام گرایش‌های دندانپزشکی تشکیل گردیده است. تمامی خدمات دندانپزشکی توسط این تیم متخصص انجام‌گرفته می‌شود. برای مراجعه جهت بوتاکس بهتر است قبل از آن مقاله نکاتی در خصوص انجام بوتاکس در اسلامشهر را مطالعه نمایید. جهت رزرو وقت و مراجعه به کلینیک به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030