Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
10 کاربرد بوتاکس که ممکن است ندانید - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

10 کاربرد بوتاکس که ممکن است ندانید

botax-injection-1.jpg

به احتمال زیاد شما هم تاکنون درباره بوتاکس و مهمترین کاربرد آن یعنی رفع چین و چروک های پوستی شنیده اید. این روش زیبایی پوستی دارای شهرت جهانی است و توسط پزشکان متخصص در سرتاسر جهان در جهت رفع چین و چروک های پوستی به کار میرود. با این حال بوتاکس درمانی، کاربردهای بسیار بیشتری در علم پزشکی دارد. به گونه‌ای که حتی ممکن است نام بسیاری از آنها را نشنیده باشید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی بوتاکس و فیلر کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر، قصد داریم شما را با کاربردهای این ماده در علم طبابت آشنا نماییم.

البته قبل از صحبت درباره کاربرد های این ماده، کمی درباره کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر صحبت کنیم. این کلینیک به دلیل بهره مندی از کادر متخصص دندانپزشکی در تمامی گرایش ها، ارائه دهنده کلیه خدمات مراقبت دندانی است. کلینیک ما در کنار مراجعه‌ کنندگان ساکن اسلامشهر، همه روزه میزبان مراجعه‌کنندگانی از سایر شهرهای استان تهران از جمله رباط کریم، پرند و نسیم شهر است. آدرس و شماره تلفن مرکز به شرح زیر است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

بوتاکس

 

بوتاکس چیست؟

قبل از صحبت درباره کاربردهای شگفت انگیز بوتاکس لازم است تا کمی درباره این ماده و نحوه اثر آن بر بدن صحبت کنیم. به طور کلی بوتاکس یا سم بوتولینوم یک ماده تزریقی رقیق شده است که کاربرد اصلی آن، رفع چین و چروک های پوستی است. زمانی که این ماده توسط یک پزشک متخصص تزریق می شود تا چند ماه عضلات آن ناحیه به حالت نیمه فلج در می آیند. در چنین وضعیتی این عضلات دیگر قدرت انقباض ندارند و به همین دلیل معمولاً از حجم چین و چروک های پوست صورت کاسته می‌شود. برای انتخاب بین فیلر یا بوتاکس پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

موارد استفاده برای بوتاکس فراتر از کاهش چین و چروک

اکنون بیایید در مورد برخی از کاربردهای منحصر به فرد بوتاکس، فراتر از آنچه که این ماده تزریقی به طور سنتی به آن معروف است، آشنا شویم.

میگرن مزمن

بر طبق آزمایش‌های بالینی سم بوتولینوم رقیق شده می‌تواند در درمان میگرن مزمن موثر باشد. در صورتی که پزشک تشخیص به میگرن مزمن در فردی بدهد، ممکن است استفاده از بوتاکس را به وی توصیه نمایند.

در بدن فرد مبتلا به میگرن هنگام شروع حمله های میگرنی، انواعی از ناقل های عصبی مرتبط با درد آزاد می شوند که باعث بروز سردردهای شدیدی می شود. با تزریق بوتاکس در انتقال عصبی این  ناقل ها اختلال وارد میشود. این امر باعث پیشگیری و درمان سردردهای میگرنی می‌شود.

بوتاکس

 

درمان تعریق بیش از حد به کمک بوتاکس

یک کاربرد نوین دیگر که برای بوتاکس ایجاد شده است، درمان هایپرهیدروزیس اولیه است. هایپرهیدروزیس نوعی بیماری است که افراد مبتلا به آن در ساعات مختلف شبانه روز از تعریق بیش از حد ناحیه زیربغل رنج می برند. در صورتی که درمان های دارویی برای این افراد موثر نباشد، پزشک متخصص تزریق موضعی بوتاکس را به وی پیشنهاد می دهد. این روش درمانی حتی برای تعریق بیش از حد سایر نقاط بدن نیز نتایج خوبی را از خود بر جای گذاشته است.

بر طبق تحقیقات جدید، تزریق این ماده می‌تواند در درمان سندروم دست و پای سرد نیز موثر باشد. دست و پای افراد مبتلا به این سندروم در بسیاری از ساعت شبانه روزی، سردتر از نقاط مرکزی بدنشان است. با تزریق بوتاکس در این نواحی میتوان عضلات این ناحیه را شل تر نمود. با این کار جریان خون به این نواحی افزایش می یابد که باعث افزایش دمای محل خواهد شد.

تنش فک یا TMJ

TMJ یا اختلالات مفصل گیجگاهی فکی نوعی از اختلالات در ناحیه سر بوده که داخل و اطراف فک شما را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به این اختلال، از درد شدید در این ناحیه رنج می برند. این درد باعث می‌شود تا خواب این افراد کاهش یابد که بر میزان اضطراب این افراد تاثیر می گذارد. در بیشتر موارد دیده شده که افراد مبتلا به این سندروم در هنگام خواب دندان قروچه را تجربه می کنند.

بر طبق تحقیقات انجام شده تزریق بوتاکس در این افراد بر کاهش درد و علائم دیگر این بیماری تاثیر چشمگیری داشته است. به گونه ای که موفقیت این روش درمانی تا ۹۰ درصد گزارش گردیده است.

درمان مثانه بیش‌فعال یا مثانه عصبی

سندروم مثانه عصبی و بیش فعال نوعی بیماری عصبی است که افراد مبتلا به آن کنترلی بر پر شدگی مثانه و همچنین ذخیره و تخلیه ادرار ندارند. علت این امر معمولاً به دلیل بروز مشکلات عصبی نخاعی است. تزریق بوتاکس یکی از روش های موثر برای کنترل عضلات مثانه است. پزشکان متخصص معمولاً از این روش درمانی را بیماران خود تجویز می کنند.

اسپاسم گردن و گردن درد

افراد به دلایل مختلفی ممکن است اسپاسم و یا گرفتگی عضلات گردن را تجربه کنند. در چنین حالتی عضلات دچار سفتی شدیدی می شوند که تکان دادن سر را بسیار درد آور و غیر ممکن می کند. تزریق بوتولینوم می تواند باعث تسکین این انقباضات شدید عضلات بشود. به همین دلیل از آن به عنوان یک روش درمانی موثر استفاده می شود.

کاهش آکنه

جوش های صورت یا آکنه یکی از بیماری هایی است که به طور معمول در اکثر افراد در دوره نوجوانی و جوانی مشاهده می شود. افراد از روش‌های درمانی مختلفی برای تسکین آن استفاده می کنند. در صورتی که روشهای ابتدایی تر در درمان آکنه کارساز نباشند، متخصص پوست و زیبایی تزریق هدفمند بوتاکس را جهت مدیریت تولید چربی ناحیه زیر پوست صورت توصیه می کند. به طور کلی این روش یک درمان مستقیم برای رفع جوش صورت نیست. به جای آن با کاهش تولید چربی منجر به کاهش تولید جوش های صورت میشود. بدین ترتیب پوست افراد از تولید جوشهای جدید مصون می ماند.

درمان آکنه

 

درمان انحراف چشم یا لوچی با بوتاکس

بیش از ۵۰ سال است که از بوتاکس برای درمان انحراف چشم یا لوچی استفاده می شود. با تزریق این ماده بر اطراف چشم، انقباض عضلات این ناحیه کنترل می شود که می تواند به طور موقت چشم های فرد را از حرکت های مخالف هم باز بدارد.

لبخند لثه ای

برخی از افراد هنگام لبخند زدن حجمی از لثه های فوقانیشان دیده می شود. چنین وضعیتی ممکن است برای این افراد خوشایند نباشد. متخصصان زیبایی می توانند این مشکل را با تزریق بوتاکس به لب بالایی حل کنند. پس از انجام این تزریق، لب فوقانی اندکی شل شده و باعث پوشانده شدن لثه فرد هنگام لبخند می گردد که باعث طبیعی تر دیده شدن لبخند شما میشود.

پرحجم ساختن لب

داشتن لب های پر حجم از نظر زیبایی شناختی، ظاهری زیباتر بر دهان و صورت افراد می بخشد. افرادی که برای افزایش حجم لب های خود، استفاده از روشهای جراحی را نمی‌پسندند، می‌توانند از بوتاکس کمک بگیرند. تزریق این ماده در کنار کاهش چین و چروک های اطراف لب باعث می شود تا از میزان انقباض عضلات آن ناحیه کاسته شود و ظاهر پرحجم ترین را به آن ببخشد.

بوتاکس

 

سخن پایانی

در مقاله فوق با ۱۰ کاربرد شگفت انگیز بوتاکس ها آشنا شدید. در پایان امیدواریم این مقاله آموزشی تهیه شده توسط کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر برای شما مثمر ثمر گردیده باشد. اگر تمایل دارید از خدمات تخصصی دندانپزشکی در اسلامشهر بهره مند شوید، میتوانید روی خدمات کلینیک دندانپزشکی تاج با کادری متشکل از دندانپزشکان متخصص حساب ویژه باز کنید. آدرس و شماره تلفن تماس با کلینیک جهت رزرو وقت جهت راحتی شما عزیزان در زیر آورده شده است.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030