Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
بهترین سن برای تزریق بوتاکس و فیلر چه سنی است؟ - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

بهترین سن برای تزریق بوتاکس و فیلر چه سنی است؟

بهترین-سن-بوتاکس.jpg

بوتاکس و فیلر به عنوان روش هایی برای معکوس کردن اثرات روند پیری طرفداران بسیار زیادی در کل جهان پیدا کرده اند. افراد در سنین مختلف اقدام به تزریق این مواد برای رفع چین و چروک های پوستی خود خصوصاً در صورت می کنند. با این وجود ممکن است سوالی به وجود بیاید و آن اینکه، بهترین سن برای شروع بوتاکس و فیلر چه سنی است؟ بر حسب تجربه، افراد ممکن است نظرات متفاوتی در این باره داشته باشند. با این حال لازم دانستیم تا این موضوع را از برترین متخصصان زیبایی اسلامشهر بپرسیم.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وبلاگ کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر، نظرات تخصصی ایشان را درباره بهترین سن شروع بوتاکس و ژل خواهیم فهمید.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

سن مناسب تزریق فیلر

 

چرا و چه زمانی به بوتاکس و فیلر نیاز پیدا می کنیم؟

افراد به دلیل روند پیری دچار چین و چروک می شوند، با این حال، این علائم همواره در سنین میانسالی ظاهر نخواهند شد. برای برخی از افراد در دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی زندگیشان چین و چروک های صورتشان شروع می شود. با این حال سوالی که پیش می آید، این است که آیا این دهه از زندگی برای شروع تزریق بوتاکس و فیلر است؟ پاسخ کوتاه این است که پس از گذر از ۱۸ سالگی، در هر سنی که نیاز باشد می توان دو تاس و فیلر استفاده نمود. برخی از افراد بسته ویژگی پوستیشان ممکن است در دهه دوم و سوم زندگی نیاز به تزریق این مواد داشته باشند.

تزریق بوتاکسی که در سنین پایین انجام میشود، بوتاکس پیشگیرانه می گویند. هدف از انجام این کار به تعویق انداختن ظهور چین و چروک ها و همچنین کم کردن تعداد آنها با افزایش سن از طریق کاهش حرکات برای عضلات صورت است.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

بوتاکس و فیلر

 

بوتاکس در دهه 20 سالگی

ممکن است برخی از افراد تجربه ای از بروز چین و چروک ها در هنگام انجام دادن برخی از حرکات صورت مانند لبخند زدن گزارش کنند. به این چین و چروک ها، چروک های پویا می گویند. حضور طولانی مدت در زیر نور خورشید و سیگار کشیدن نیز می تواند باعث بروز این چین و چروک ها در سنین پایین مانند ۲۰ سالگی شود. به کمک بوتاکس می‌توان اثرات این چین و چروک ها را از روی پوست صورت محو نمود.

فیلر های پوست در دهه 20 سالگی

فیلرهای پوست در دهه بیست سالگی معمولاً با هدف کاهش چین و چروک انجام نمی گیرد. هدف بیشتر افراد جوان از انجام چنین کاری، حجم دادن به برخی از بافت های بدن و صورتشان مانند لب ها و گونه ها است.

بوتاکس در دهه 30 سالگی

در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی به احتمال زیاد برخی چین و چروک های ریز روی صورت نقش می بندد. اگر هنگام بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید و یا زندگی پر استرسی را تجربه کنید، در این شرایط اوضاع بدتر می شود. یکی از عضلاتی که بیشترین احتمال بروز چین و چروک را بر روی صورت افراد دارد، عضلات اطراف چشم است که خطوط پاکلاغی ایجاد می کنند. به کمک بوتاکس میتوان این خطوط را نرم تر کرد و چین و چروک ها را کاهش داد.

فیلر های پوستی در دهه 30 سالگی

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، بیماران در دهه 30 زندگی ممکن است برخی چین و چروک ها را تجربه کنند. با این حال، در این سنین نیاز به ژل های پوستی نخواهند داشت، اما می توانند ژل های پیشگیرانه را شروع و خطوط چین و چروک به وجود آمده را با مواد طبیعی پر کنند.

بوتاکس در دهه 40 سالگی

در دهه 40 سالگی معمولاً خطوط چین و چروک بر روی صورت، واضح تر و عمیق تر از قبل می شود. چین و چروک هایی ظاهر میشوند که حتی بدون حرکت هیچ ماهیچه ای، بر روی صورت نقش بسته اند. در این سنین بازسازی سلول های شما کنترل شده و تولید کلاژن نیز کاهش چشمگیری می یابد. به دلیل اینکه افراد در این سنین کمتر از گذشته از محصولات مراقبت پوستی استفاده می کنند، نیاز بیشتری به تجربه بوتاکس خواهند داشت.

فیلر ها در دهه 40 سالگی

در حالی که بوتاکس می تواند چین و چروک ها را با شل کردن ماهیچه ها از بین ببرد، با این حال ظاهر صورت شما تغییر چندانی نخواهد کرد. اگر انتظار تغییر ظاهر صورت و جوان تر شدن آن را دارید، فیلر یا ژل پوستی، گزینه بهتری برای شما خواهند بود. ژل ها می توانند پیری ظاهر و تعداد چین چروک ها را کاهش دهند‌. بدین ترتیب اگر ژل درمانی در کنار تزریق بوتاکس باشد نتیجه بسیار بهتر و بیشتری خواهد داشت.

بهترین سن برای بوتاکس

 

بهترین سن برای بوتاکس و فیلرهای پوستی

به عنوان نتیجه گیری، اگر بخواهیم بهترین سن تزریق فیلر را تعیین کنیم، این سن می‌تواند زمانی باشد که شما خطوط ریز را بر روی صورتتان در زمان حرکات صورت مانند لبخند زدن، مشاهده کنید. مشاهده این وضعیت معمولاً در اواسط دهه سوم زندگی افراد رخ می دهد.

با این حال، اگر بیشتر به ظاهر خود اهمیت می دهید و می خواهید پوست جوان خود را حفظ کنید، احتمالاً باید بوتاکس پیشگیرانه را در نظر بگیرید. دهه 20 ممکن است بهترین سن برای تزریق بوتاکس پیشگیرانه باشد.

از طرفی استفاده از فیلرهای پوستی کمی متفاوت است. اگر می خواهید از ژل های پوستی برای کاهش اثرات پیری استفاده کنید، قبل از سی سالگی نیازی به فیلر نخواهید داشت. نکته قابل توجه این است که از 18 سالگی می توان از ژل پوستی برای تغییر اندازه لب ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: 10 کاربرد بوتاکس که ممکن است ندانید

سخن پایانی

در پایان ضمن امیدواری از مفید بودن مقاله ارائه شده برای شما توسط بخش وبلاگ وب سایت کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر، قصد داریم شما را با خدمات این کلینیک آشنا نماییم. کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی است که خدمات مراقبت دندانی را در سطح تخصصی ارائه می دهد. مراجعه کنندگان این کلینیک محدود به اسلام شهر نبوده و افراد همه روزه از شهرهای اطراف از جمله نسیم شهر، پرند و رباط کریم نیز برای بهره مندی از خدمات این کلینیک به اسلامشهر مراجعه می کنند. در صورتی که قصد بهره مندی از خدمات تخصصی دندانپزشکی برای دندان هایتان را دارید، کافی است تا با شماره گیری تلفن های زیر برای رزرو مشاوره متخصص دندانپزشکی اقدام نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030