Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

تزریق-فیلر-بینی.jpg

رینوپلاستی یا جراحی بینی روشی متداول جهت اصلاح بدفرمی‌های بینی افراد است. همه‌ساله افراد زیادی در سرتاسر جهان از این تکنیک برای رسیدن به فرم زیبای بینی می‌کنند. تصور رایج در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه برای اصلاح فرم بینی تنها روش موجود، کمک گرفتن از روش جراحی است. اما متخصصین پوست و زیبایی روش جدیدتری غیر از عمل جراحی جهت اصلاح فرم بینی معرفی نمودند. نام این روش فیلر درمانی بینی است. در این روش متخصص پوست و زیبایی از فیلر برای اصلاح بدفرمی‌های بینی استفاده می‌کند. سوالی که وجود دارد این است که آیا این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای عمل جراحی بینی باشد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ و ازاین‌قبیل سؤال‌ها که ذهن هر فرد می‌تواند به خود درگیر کند.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی در حوزه مراقبت‌های زیبایی بوتاکس و فیلر تهیه شده توسط کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر قصد داریم شما را با پاسخ این سؤالات آشنا نماییم. در صورت تمایل به یافتن پاسخ این سؤال‌ها، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه ادامه مطلب به بردارید.

قبل از پرداختن به ادامه مطلب، لازم می‌دانیم تا شمارا با کلینیک دندانپزشکی تاج و خدمات آن آشنا نماییم. این کلینیک به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تخصصی دندان در اسلام‌شهر است که تمامی خدمات تخصصی حوزه دندان در آن کادر مجرب متخصص دندانپزشکی انجام می‌گیرد. این مرکز همه‌روزه میزبان خیل کثیری از مراجعه‌کنندگان از اسلام‌شهر وصل شهرهای مجاور همچون رباط‌کریم، پرند و نسیم‌شهر است. در صورت تمایل به هم بهره‌مندی از خدمات تخصصی دندانی می‌توانید از طریق شماره‌های زیر جهت رزرو جلسه ویزیت متخصص دندانپزشک اقدام نمایید.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

فیلر

 

رینوپلاستی تزریقی چیست؟

رینوپلاستی تزریقی یک روش جایگزین برای عمل‌های جراحی بینی است. در این روش فیلرهای هیالورونیک اسید بر روی بینی درمان عدم تقارن بینی و مشکلاتی همچون برآمدگی‌های بینی کمک می‌کند. البته این روش برای کسانی که دچار انحراف تیغه بینی یا انواع شکستگی‌ها هستند، مناسب نیست. در ناحیه بینی شریان‌های بسیار مهمی وجود دارند که برای انجام هر کاری در این ناحیه دقت بسیار زیادی لازم است. بر این‌ اساس بسیار ضروری است که هر نوع عملی بر روی بینی توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد.

یک پزشک با تجربه با درنظرگرفتن آناتومی اعصاب ناحیه بینی می‌تواند با دقتی فراوان کار تزریق فیلر را در ناحیه بینی انجام دهد. در صورت عدم بهره مندی پزشک از تجربه کافی ممکن است به اعصاب و عروق ناحیه بین آسیب جدی وارد شود و کنترل عوارض آن بعضاً مشکل است. برای دسترسی به سایر روش‌های زیبا سازی صورت مانند جراحی بوکال فت می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

نحوه عملکرد اصلاح فرم بینی به کمک فیلر

فیلرهای استفاده شده برای اصلاح فرم بینی معمولاً از جنس اسید هیالورونیک هستند. این اسید به طور طبیعی در بافت زیرپوستی بدن به میزان فراوانی وجود دارد. با تزریق این ماده و قرارگیری آن در بافت زیرپوست، حجم‌دهی مطلوبی را در نواحی موردنظر ایجاد می‌کند. اسید هیالورونیک به دلیل این که در داخل بدن وجود دارد وجود واکنش‌های نامطلوب به تزریق آن بعید به نظر می‌رسد. با این حال جهت احتیاط بیشتر فیلرهای تزریقی معمولاً دارای ۰.۳ درصد لیدوکائین هستند. وجود لیدوکائین باعث می‌شود تا نیازی به سایر بی‌حس‌کننده‌های موضع تزریق نباشد.

فیلر

 

فیلر درمانی بینی برای چه کسانی مناسب است؟

رینوپلاستی تزریقی در کنار توانایی در رفع عدم تقارن بینی می‌تواند در رفع مشکلات ظاهری مانند برآمدگی و افتادگی نوک بینی نیز کمک کند. با این وجود این روش برای افرادی که دارای مشکلات استخوانی و غضروفی در ناحیه بینی هستند، به دلیل مؤثر نبودن، توصیه نمی‌شود. همچنین به دلیل اینکه این ماده در بدن به طور طبیعی یافت می‌شود، استفاده از آن برای اغلب افراد بزرگسال بلامانع است.

چگونه برای رینوپلاستی تزریقی آماده شویم؟

یک هفته قبل از درمان، از مصرف مکمل‌های آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث افزایش خونریزی و کبودی شود. مصرف پاراستامول مانعی ندارد.

فیلردرمانی

 

روند درمانی رینوپلاستی تزریقی یا فیلر درمانی چگونه است؟

به‌طورکلی رینوپلاستی تزریقی شامل مراحل زیر است:

مرحله اول – مشورت و رضایت

در گام اول باید توسط پزشک متخصص ویزیت شوید. در این جلسه اطلاعات شخصی و تاریخچه پزشکی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس در صورت نداشتن هیچ مشکل زمینه‌ای پزشک می‌تواند فیلر درمانی بینی را به شما پیشنهاد دهد. در صورت رضایت شما در جلسه بعدی این کار برای شما انجام خواهد شد.

برای انجام درمان نباید عجله داشته باشید و باید از پیشنهادهای ویژه‌ای که شما را تشویق به انجام درمان در همان روز می‌کند، اجتناب کنید. وقت بگذارید و در نظر بگیرید که آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر. حتماً بپرسید که روش پیگیری چیست و در صورت بروز مشکل، پزشک می‌تواند شما را ببیند.

مرحله دوم – درمان

  • درمان شما حدود 15-30 دقیقه طول خواهد کشید. اولین بخش از درمان شما تجویز یک بی‌حسی موضعی است تا درمان شما تاحدامکان راحت باشد. پزشک ناحیه موردنظر را با دستمال مرطوب ضدباکتری/الکلی پاک می‌کند.
  • سپس حداقل 20 دقیقه قبل از تزریق، یک کرم بی‌حس‌کننده روی ناحیه مالیده می‌شود. این کار به بی‌حس شدن ناحیه مورد درمان کمک می‌کند و هنگام واردکردن سوزن در پوست، درد را کاهش می‌دهد. اثرات بی‌حسی کرم‌های بی‌حس‌کننده حدود 30 تا 60 دقیقه باقی می‌ماند.
  • روش دیگر، پزشک شما ممکن است یک بی‌حس‌کننده موضعی تجویز کند که در آن مقدار کمی لیدوکائین به ناحیه تزریق می‌شود تا درمان شود تا کاملاً بی حس شود. این باعث ازدست‌دادن احساس برای 2-3 ساعت می‌شود.
  • پزشک شما از یک سوزن کوچک برای تزریق مقادیر کمی فیلر به نواحی خاصی از بینی استفاده می‌کند و مراقب است که در شریان‌هایی که بینی را تأمین می‌کنند تزریق نشود.
  • بین تزریق‌ها، پزشک محل تزریق را دست‌کاری کرده و ماساژ می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که قبل از اینکه ببندد به طور یکنواخت در محل صحیح توزیع شده است.

رینوپلاستی

 

مرحله سوم- ارزیابی

این تمرین خوبی است که پزشک شما دو هفته پس از درمان شما یک معاینه رایگان ارائه دهد. این به آنها اجازه می‌دهد تا بررسی کنند که دوزی که تجویز کرده‌اند برای نتیجه توافق شده مناسب بوده است.

مرحله چهارم – تکرار درمان

بسته به اینکه بدن شما با چه سرعتی فیلر را متابولیزه می‌کنید، 6 تا 24 ماه پس از درمان اولیه نیاز به تکرار درمان خواهید داشت. پزشک شما در مورد اینکه چه زمانی ممکن است به تکرار درمان نیاز داشته باشید، با شما صحبت خواهد کرد.

بعد از فیلر درمانی بینی چه باید کرد؟

پس از درمان، می‌توانید به انجام فعالیت‌های عادی خود بپردازید. توصیه‌های پس از درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

استفاده از کیسه‌های یخ برای کمک به کاهش تورم (اگرچه این کار معمولاً لازم نیست). استفاده از مسکن‌هایی مانند پاراستامول ممکن است در صورت نیاز برای چند روز پس از درمان استفاده شود.

ممکن است پزشک شما مصرف داروهای ضدالتهابی را گاهی چند روز قبل و چند روز پس از درمان توصیه کند. زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این داروها می‌توانند کبودی را کاهش دهند. کبودی و تورم باید پس از چند روز کاهش یابد، اما می‌تواند تا یک هفته نیز ادامه یابد.

اگر همچنان تورم، درد، تغییر رنگ پوست بیش از حد را تجربه می‌کنید یا در صورت بروز هرگونه تاول، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. به طور مشابه، اگر هر زمان پس از درمان هرگونه واکنش تأخیری مانند قرمزی توده‌ای را تجربه کردید، باید بلافاصله با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

تزریق فیلر

 

هزینه رینوپلاستی تزریقی چقدر است؟

هزینه‌ها بسته به نوع فیلر پوستی مورداستفاده در ناحیه صورت که باید پر شود و میزان پرشدن پوست موردنیاز متفاوت است. به‌طورکلی، قیمت فیلرهای پوستی بر اساس تعداد تخمینی سرنگ موردنیاز برای به‌دست‌ آوردن نتیجه موردنیاز است. به طور معمول، فیلرها در سرنگ‌های 1 میلی‌لیتری فروخته می‌شوند. در سال جاری هزینه تزریق فیلر به بینی در بازه قیمتی 1 تا 5 میلیون تومان در مراکز مختلف می‌باشد.

سخن پایانی

در مقاله فوق با روش اصلاح فرم بینی با فیلر آشنا شدید. در پایان امیدواریم این مقاله آموزشی کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر برای شما مفید گردیده باشد. اگر ساکن اسلام‌شهر یا شهرهای اطراف همچون نسیم‌شهر، پرند و رباط‌کریم هستید، برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی دندانپزشکی می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی تاج مراجعه نمایید. تمامی خدمات در این مرکز توسط متخصصان مربوطه انجام‌ گرفته می‌شود. جهت رزرو وقت ویزیت دندانپزشک می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030