Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
همه چیز درباره فیلر درمانی - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

همه چیز درباره فیلر درمانی

66336.jpg

فیلر یا ژل درمانی یک روش بسیار موثر برای اصلاح و رفع چین و چروک های پوستی است. این ماده می‌تواند به صورت طبیعی به حذف برجستگی ها و فرورفتگی های آزاردهنده پوستتان کمک کند. چه برآمدگی بینی باشد و چه گودی های زیر چشم و یا افتادگی پوست. همه اینها می توانند به کمک ژل درمان شوند. با این وجود آگاهی عمومی درباره فیلرها بسیار اندک است و تصورات و فرضیات اشتباهی درباره آن وجود دارد. به همین جهت بر آن شدیم تا در این مقاله از سری مقالات زیبایی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر بررسی کامل فیلر یا ژل درمانی بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب ما را از دست ندهید.

قبل از شروع کمی درباره کلینیک دندانپزشکی تاج صحبت کنیم. کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر یکی از بزرگترین مراکز تخصصی در حوزه مراقبت دندان در استان تهران است. متخصصین دندانپزشکی در تمامی حوزه ها در این مرکز در حال فعالیت هستند. در صورتی که ساکن شهرهای اطراف همچون رباط کریم، پرند و نسیم شهر هستید برای شما شرایط ویژه ای در جهت رزرو وقت ویزیت متخصص دندانپزشک در جهت سهولت در ایاب ذهاب در نظر گرفته شده است. در صورت تمایل می توانید از طریق شماره های زیر با مرکز در ارتباط باشید. آدرس دقیق کلینیک:

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

تزریق فیلر

 

فیلر یا ژل چیست؟

فیلرها موادی هستند که حاوی یک ماده ژل مانند به نام هیالورونیک اسیدند. این ماده توانایی بازگرداندن ظاهر شاداب پوست شما را دارد. هنگامی که این ماده زیر پوست شما تزریق می شود، به معنای واقعی کلمه می تواند چروک‌های پوستی شما را از بین ببرد. این ماده با خاصیت حجم دهی خود نواحی تو رفته پوست را حجم میدهد و یک سطح یکنواخت را در روی پوست ایجاد می‌کند. برای اینکه با اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر آشنا شوید، توصیه می کنیم به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

مناطق قابل استفاده از ژل ها؟

به طور کلی از فیلرها برای رفع خطوط استاتیک پوست استفاده می کنند. خطوط استاتیک، خطوطی هستند که حتی در صورت استراحت عضلات صورت نیز بر روی پوست باقی می مانند. از جمله این مناطق می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • گونه ها.
  • بینی.
  • خطوط ماریونت، که از چانه تا گوشه های دهان ادامه می یابند.
  • خطوط دو طرف بینی.
  • لب.
  • چانه و فک.
  • گردن.
  • پشت دستها.
  • و …

همچنین می‌توان از این ماده برای رفع خطوط پویا یا دینامیک نیز استفاده نمود. هر چند که درمان اصلی برای این خطوط، استفاده از بوتاکس است. خطوط دینامیک، خطوطی هستند که در حالت استراحت عضلات صورت محو می شوند.

تزریق ژل

 

نحوه عملکرد فیلر؟

پس از تزریق ژل به پوست نواحی خاصی که حجم را از دست داده اند، مجددا پر شده و چین و چروک از بین میرود. این ماده در عمل جایگزین کلاژن، الاستین و چربی تحلیل رفته زیر پوست است. اسید هیالورونیک موجود در این ژل به دلیل خاصیت جذب و ذخیره آب باعث حجیم ماندن بافت زیر پوست می شود.

فواید فیلر

مهمترین فایده فیلر یا ژل، جوانسازی پوست است. به کمک این ماده می توان به راحتی چین و چروک های پوستی را از بین برد. در شرایطی حتی میتوان از آن برای لیفت صورت استفاده نمود. بدین صورت این روش را می توان جایگزینی برای عملهای جراحی پلاستیک در نظر گرفت. به کمک این ژل درمانی شما میتوانید در جهت تغییر اندازه برجستگی های صورت همچون بینی، چانه، برجستگی های فک و همچنین درمان جای زخم استفاده ببرید.

مواد تشکیل دهنده؟

فیلرها را می توان از مواد مختلفی تهیه نمود. از جمله این موارد می‌توان اسید هیالورونیک را نام برد. این ماده اغلب نسبت به سایر مواد در ساخت این ژل ها ترجیح داده میشود. در کنار طبیعی بودن این اسید و وجود آن در بافت های بدن یک مزیت دیگر نیز برای آن وجود دارد. مزیت دوم آن این است که در صورت عدم رضایت مشتری یا وجود مشکلی در درمان می توان آن را به کمک آنزیمی به نام هیالورونیداز تجزیه نموده از بروز سایر مشکلات جلوگیری نماییم.

درمان فیلر چقدر طول می کشد؟

عوامل اصلی تعیین کننده زمان ژل درمانی، ناحیه تزریق و میزان ژل مورد نیاز هستند. در اکثر مواقع کل فرایند تزریق فیلر کمتر از ۱۵ دقیقه طول می کشد. در صورتی که اعمال زیبایی فشرده تر همچون لیفت صورت به کار برود به حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. بنابراین اگر نیاز به استفاده از کرم های بی حس کننده قبل از انجام تزریق وجود داشته باشد، بایستی حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از انجام تزریق، از این کرم ها بر روی موضع استفاده شود.

عوارض جانبی فیلرها

عوارض جانبی فیلر درمانی معمولاً بسیار کم بوده و حداکثر چند روز طول می کشد. در بیشتر مواقع در مدت زمان بسیار کمی ناپدید می شوند. از جمله این عوارض می توان به تورم، قرمزی، حساسیت و خونریزی جزئی در موضع تزریق اشاره نمود. در برخی مواقع ممکن است مقداری کبودی در موضع تزریق ایجاد شود. در چنین شرایطی پزشک متخصص استفاده از داروهای ضد التهاب را برای شما تجویز خواهد کرد. اگر بازهم هر یک از علائم بالا برای مدت بیش از یک هفته ادامه پیدا کند، توصیه می شود با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

چه موقع پس از تزریق می توانیم به فعالیت های روزمره خود مشغول شویم؟

به طور کلی هیچ گونه محدودیت در فعالیت پس از تزریق فیلر وجود ندارد. شما میتوانید هر موقع که درد موضع تزریقتان تقلیل یافت، فعالیت خود را آغاز نمایید. در صورت مواجهه با عوارض جانبی ثانویه توصیه می‌شود تا زمان تسکین یافتن آن عوارض، فعالیت های سنگین و مهم خود را به تعویق بیندازید.

به طور کلی توصیه می‌شود تا پس از انجام تزریق، تا چند روز موضع تزریق را لمس نکنید. این امر می تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از عفونت در موضع داشته باشد. تا ۴۸ ساعت اول توصیه می‌شود تا از انجام ورزش های سنگین، مصرف الکل و حضور در محیط های بسیار گرم اجتناب نمایید. در ضمن جهت انجام هرگونه عمل زیبایی دیگر، می بایست به مدت یک الی دو هفته منتظر بمانیم.

فیلر درمانی

 

آیا فیلرهای پوستی دردناک هستند؟

همانند هر روش تزریقی دیگری، تزریق فیلر نیز می تواند اندکی درد داشته باشد. در بیشتر مدل ها در داخل محتویات این ژل درصد کمی لیدوکائین قرار داده می شود. این ماده می تواند بی حسی موضعی را در محل ایجاد کند. همچنین در صورتی که نسبت به درد حساسیت بالایی دارید، می توانید از پزشک بخواهید که نیم ساعت قبل از تزریق نهایی، از بی حسی های موضعی استفاده نماید.

آیا فیلرهای پوستی ایمن هستند؟

در ناحیه صورت شریان های بسیار مهمی وجود دارند. این شریان ها در برابر مواد تزریقی از جمله ژل ها بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل تزریق فیلر از جمله اعمال با ریسک خطر متوسط است. در صورتی که پزشک متخصص شما از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد، احتمال بروز شرایط خطرناک به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

در صورتی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص هستید و یا داروهایی را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، این موارد را حتماً با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. با این کار اطمینان از ایمن بودن این روش درمانی افزایش خواهد یافت. توصیه می شود از یک هفته قبل از زمان تزریق، مصرف داروهای ضدالتهابی همچون ایبوپروفن و ضد انعقاد خون همچون آسپرین و وارفارین را متوقف کنید. در غیر این صورت پزشک خود را از مصرف این داروها مطلع نمایید.

فیلر درمانی برای چه کسانی مناسبی نیست؟

فیلر درمانی برای افراد باردار و شیرده یا افرادی که به مواد تشکیل دهنده این ژل ها حساسیت دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که دارای پوست عفونی هستند، گزینه معقولی نیست.

ماندگاری فیلر پوستی چقدر است؟

فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید دارای عمر مفید ۶ الی ۱۸ ماهه هستند. این میزان از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به میزان مراقبت های شما پس از تزریق بستگی دارد. همچنین سرعت متابولیسم این ماده، عامل دیگری در ماندگاری اثرات تزریق فیلر دارد.

ژل درمانی

 

سخن پایانی

در این محتوا به اطلاعات کاملی درباره فیلر درمانی دست یافتیم. امیدواریم که این مطالب بر میزان آگاهی شما در این حوزه افزوده باشد. در پایان اگر ساکن استان تهران بوده و نیاز به خدمات تخصصی دندانپزشکی دارید، می توانید با شماره گیری تلفن های زیر جهت رزرو جلسه ویزیت متخصص دندانپزشک اقدام نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030