Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
راهکارهای افزایش طول عمر بوتاکس - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

راهکارهای افزایش طول عمر بوتاکس

What-is-Botox-Facial.jpg

پیری صورت در عین اجتناب‌ناپذیر بودن این قابلیت را دارد که می‌توان نشانه‌های آن را برای مدتی طولانی به تعویق بیندازیم. درمان به کمک بوتاکس یکی از روش‌های شناخته شده و مطمئن زیبایی پوست صورت است که می‌تواند شما را در جوان نگه‌داشتن پوستتان یاری نماید.

بوتاکس دارویی است که می‌تواند لک‌هایی از صورت موسوم به چین‌ و چروک‌های پویا را تعدیل نماید. بدین صورت که آن چین‌ و چروک‌هایی که هنگام استراحت عضلات صورت از بین می‌رفتند، به طور کلی حذف می‌شوند. بوتاکس برای رسیدن به چنین هدفی، مدت‌زمان زیادی را نمی‌طلبد. همچنین نتایج آن با نتایج یک عمل جراحی قابل‌مقایسه است. در کنار این مزایا این تکنیک یک روش دائمی نیست. به‌ گونه‌ای که پس از صرف مدتی همچون شش ماه اثرات آن از بین می‌رود. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که با انجام برخی مراقبت‌های پس از تزریق می‌توان عمر اثرات آن را افزایش داد. به همین جهت بر آن شدیم تا در این مقاله از سری مقالات آموزشی حوزه زیبایی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر شما را با این راهکارها آشنا کنیم.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج تحت مدیریت دکتر هاشم زهی سالیان درازی است که در اسلام‌شهر در حال ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی به مردم اسلام‌شهر و همچنین شهرهای اطراف است. بهره‌مندی از کادر درمانی متخصص در تمامی حوزه‌ها این کلینیک را قطب دندانپزشکی بین اسلام‌شهر و تمامی شهرهای اطراف از جمله نسیم‌شهر، پرند و رباط‌کریم کرده است. در صورتی که به خدمات تخصصی دندانپزشکی احتیاج دارید می‌توانید با شماره‌گیری تلفن‌های زیر در جهت رزرو وقت ویزیت متخصص دندانپزشک اقدام نمایید.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

بوتاکس

 

چرا بوتاکس دائمی نیست؟

بوتاکس نوعی مسدودکننده کانال عصبی است که توسط میکروارگانیسم‌های باکتریایی به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این باکتری در داخل مواد غذایی کنسروی سم بوتولینوم را تولید می‌کند. این ماده به‌نوعی مدل رقیق شده این سم است و در حالت رقیق شده کاربردهای مختلف پزشکی دارد.

بعد از تزریق بوتاکس به فضای زیرپوست، در محل عصب‌ها جمع می‌شود و جلوی انتقال عصبی را می‌گیرد. با این کار عضلات صورت دیگر به‌مانند گذشته منقبض نمی‌شوند که این عدم انقباض باعث رفع چروک‌های پوستی می‌شود. اثر این سم‌ها تا زمانی است که بدن مولکول‌های بوتولینوم را تجزیه نکرده باشد. با تجزیه این مولکول‌ها، اثر درمانی بوتاکس تعدیل‌یافته و خنثی می‌شود. در شرایط دیگر ممکن است سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان دهد و در برابر آن پادتن ترشح کند. این امر نیز می‌تواند باعث کاهش اثربخشی بر روی پوست می شود.

رخ‌دادن شرایط بالا عواملی هستند که باعث می‌شود تا اثرات تزریق بوتاکس دائمی نباشند. با این حال می‌توان کارهایی را انجام داد تا طول عمر اثرات یکبار تزریق افزایش یابد. در ادامه با این راهکارها آشنا خواهیم شد. برای آشنایی با 10 کاربرد بوتاکس پیشنهاد می کنیم حتما به مقاله مورد نظر مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس به لب

 

چگونه می‌توان ماندگاری بوتاکس را طولانی‌تر کرد؟

اگر بخواهیم این مورد را به طور علمی بررسی کنیم، دو راه برای افزایش طول عمر اثرات بوتاکس درمانی وجود دارد. این دو راه عبارت‌اند از:

  • متصل نگه‌داشتن مولکول‌های بوتولینوم به پایانه‌های عصبی عضلات.
  • محافظت مولکول‌های بوتولینوم از تخریب.

هرچقدر مورد اولی ممکن و میسر باشد، مورد دوم به همان میزان غیرممکن است. در این صورت در عمل ما تمام تلاشمان را برای متصل نگه‌داشتن مولکول‌های بوتولینوم به پایانه‌های عصبی عضلات انجام خواهیم داد.

آماده‌سازی قبل از تزریق و مراقبت‌های پس از تزریق

آماده‌سازی مناسب برای تزریق بوتاکس یک راهکار پیشنهاد شده جهت افزایش عمر مفید آن است. با کارهایی از جمله اجتناب از مصرف رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین کمک می‌کنیم تا سرعت بهبودی افزایش یابد. در همین حال خودداری از انجام ورزش‌های سنگین پس از تزریق کمک می‌کند تا مولکول‌های بوتولینوم به مدت طولانی‌تری در قسمت تزریق شده باقی بماند. این عامل نیز بر افزایش عمر مفید اثرات تزریق کمک خواهد کرد.

برنامه‌ریزی برای تزریق منظم بوتاکس

به دلیل اینکه اثرات تزریقی مواد مانند بوتاکس و انواع فیلرها موقتی است، توصیه می‌شود تا برنامه‌ ریزی منظمی برای تکرار تزریق داشته باشید. توصیه می‌شود تا پس از هر جلسه تزریق، زمان جلسه بعدی را با پزشک متخصص خود تعیین کنید.

تزریق به اطراف چشم

 

از تزریق بیش از حد بوتاکس اجتناب نمایید

در عین‌ حال توصیه می‌شود تا برنامه منظم برای تکرار تزریق بوتاکس داشته باشید، همواره تذکر داده می‌شود که از تزریق بیش از حد آن نیز خودداری نمایید. علت آن را در این امر می‌توان جست که تزریق بیش از حد به آن می‌تواند باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود. سیستم ایمنی نیز بر علیه آن پادتن ترشح خواهد کرد که این امر رفتن اثرات درمانی آن خواهد شد.

در صورت وقوع چنین پاسخ ایمنی، حتماً با متخصص زیبایی خود در میان بگذارید تا برای شما روش‌های جایگزین را بررسی نماید.

تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید

قرارگرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید از طرفی می‌تواند باعث تسریع روند پیری پوست شود. از طرف دیگر اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید باعث گشادشدن عروق خونی می‌شود. این کار باعث افزایش گردش خون در ناحیه صورت می‌شود که باعث می‌شود مولکول‌های بوتاکس با سرعت بیشتری از موضع تزریق پراکنده شوند. در صورتی که به هر دلیلی مجبور به قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب هستید، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب استاندارد می‌تواند راهکار مناسبی برای افزایش طول عمر اثرات درمانی آن باشد.

مراقبت روتین از پوست خود را فراموش نکنید

اثرات ضدچروک بوتاکس درمانی در صورتی که با یک رژیم مراقبتی مناسب همراه باشد، طولانی‌تر خواهد بود. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌سازی کننده‌های پوست به صورت دو بار در روز برای شروع بسیار مناسب است. مکمل‌های ویتامین c در حذف ذرات اشعه ماورا بنفش نور خورشید مؤثر گزارش شده‌اند. مکمل‌های ویتامین a و اسید گلیکولیک نیز می‌توانند در لایه‌برداری پوست و حذف چین‌وچروک‌ها کمک شایانی نمایند.

بوتاکس درمانی

 

داشتن یک رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بر شادابی ظاهر پوست شما مؤثر باشد. از مصرف غذاهای قندی و پرچرب در این دوره خودداری نمایید. در طرف مقابل توصیه می‌شود تا از کاهش وزن شدید نیز جلوگیری نمایید. بدین دلیل که کاهش وزن در ناحیه صورت می‌تواند اثربخشی و طول عمر تزریقات بوتاکس را کاهش دهد.

آبرسانی به پوست

مصرف زیاد مایعات باعث می‌شود تا مواد مضر از بدن شما از راه کلیه دفع شوند. آبرسانی با اسید هیالورونیک یک راهکار مفید برای افزایش طول عمر تزریقات بوتاکس است.

کاهش استرس روزانه

استرس و محرک‌های استرس‌زا در زندگی روزمره به‌کرات وجود دارند. با این وجود می‌توانند اثرات بسیار نامطلوبی بر بدن انسان بگذارند. استرس حتی می‌تواند بر اثرات طولانی‌مدت بوتاکس نیز تأثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که خود باعث تسریع روند پیری می‌شود.

شروع ورزش بعد از 24 ساعت

برای افرادی که به طور منظم به باشگاه می‌روند، بوتاکس مانع خاصی نیست. البته تا زمانی که ورزش شما جزء تمرینات بسیار سنگین نباشد. زیرا همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، ورزش‌های سنگین باعث افزایش جریان خون می‌شوند. افزایش جریان خون نیز باعث پراکنده شدن مولکول‌های بوتولینوم از موضع تزریق خواهد شد.

پرهیز از مصرف دخانیات

استعمال دخانیات می‌تواند به‌سرعت اثرات درمانی بوتاکس را از بین ببرد. سیگارکشیدن به دلیل داشتن نیکوتین می‌تواند باعث افزایش چین و چروک‌های پوستی شود. نیکوتین باعث کاهش قطر عروق خونی می‌شود، کاهش قطر عروق خونی نیز باعث کاهش رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می‌شود که خود باعث افزایش میزان چین و چروک‌های پوست خواهد شد.

افزایش دوام اثرات تزریق

 

چگونه بوتاکس دوام بیشتری داشته باشد

بوتاکس دارویی است که شما را از شر چین و چروک‌های پوست صورتتان خلاص می‌کند. با این وجود به دلیل اینکه یک ماده خارجی است اثرات آن توسط فرایندهای متابولیکی و ایمونولوژیک بدن خنثی می‌شود. با رعایت نکات فوق می‌توان مطمئن شد که طول عمر اثرات هر بار تزریق افزایش خواهد یافت.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مطلب آموزشی وب‌سایت دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر در افزایش آگاهی شما تأثیر مثبت داشته باشد. در پایان در صورتی که ساکن اسلام‌شهر و یا شهرهای اطراف هستید و نیاز به خدمات تخصصی دندانپزشکی دارید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر از این خدمات به بهترین وجه و با قیمتی مناسب بهره ببرید. شماره تماس جهت رزرو وقت متخصص دندانپزشکی و آدرس کلینیک به شرح زیر است.