Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
جراحی بوکال فت یا لاغری صورت در اسلامشهر - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

جراحی بوکال فت یا لاغری صورت در اسلامشهر

22-1.jpg

در هر دوره ای از زمان معیارهای زیبایی متفاوت بوده است. با وجود اینکه معیار های زیبایی بنا به سلیقه هر فرد می تواند متفاوت باشد اما در هر دوره ای، فرمی خاص از صورت در بین عموم جامعه محبوبیت داشته است. در گذشته صورت‌های گرد و پرتر طرفدار بیشتری داشتند. امروزه شرایط کمی تغییر کرده است، چهره های استخوانی و با گونه های زاویه دار و برجسته بین خانم ها مورد استقبال قرار گرفته است. این امر سبب شده تا از روش‌های مختلف جراحی زیبایی همچون تزریق بوتاکس و فیلر استفاده کنند. البته این ها برای افرادی که صورت لاغری دارند، کاربرد دارد. افرادی که دارای صورت چاق تری هستند نمی توانند از روشهایی مانند تزریق فیلر و بوتاکس استفاده کنند. به جای آن بایستی برای آنها از روش جراحی بوکال فت استفاده نمود.

این مطلب جهت افزایش آگاهی مخاطبان عزیز درباره جراحی بوکال فت یا لاغری صورت توسط کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر تهیه گردیده است. این کلینیک با مدیریت دکتر هاشم زهی ارائه دهنده انواع خدمات تخصصی دندانپزشکی در اسلامشهر است. در این کلینیک کادر متخصص دندانپزشکی در تمامی حوزه های تخصصی تمامی خدمات تخصصی دندانپزشکی را انجام می دهند. کلینیک تاج نه تنها مراجعه کنندگان بسیاری از اسلام شهر دارد بلکه همه روزه از شهرهای مجاور همچون نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

جراحی بوکال فت چیست

 

جراحی بوکال فت چیست؟

توده چربی داخل دهان و همچنین تولید چربی زیر گونه چربی بوکال نام دارد. وجود این چربی باعث گرد و چاق دیده شدن صورت میشود. برخی از افراد از این وضعیت صورت خود راضی نیستند، به گونه ای که ممکن است تصور داشته باشند بیش از حد توپر و گرد است. برای این افراد، جراحی بوکال فت توصیه می شود. این چربی ها به دلیل مقاومت بسیار بالا به کمک ورزش و رژیم درمانی تغییری نمی کنند. اندازه این چربی در هر فردی متفاوت است. حتی ممکن است در یک فرد این چربی در دو طرف صورت نیز متفاوت باشد.

عوامل به وجود آورنده چربی بوکال در ناحیه گونه

عوامل مختلفی می تواند باعث بوجود آمدن این چربی در زیر گونه شوند. از جمله این عوامل می‌توان موارد زیر اشاره نمود.

رژیم غذایی ناسالم

رژیم غذایی ناسالم مانند فست فود ها و غذاهای تهیه شده با چربی های اشباع می‌توانند باعث تجمع چربی بوکال در ناحیه زیر گونه ها شود. اصلاح رژیم غذایی، مصرف مکمل های ویتامینه و پروتئینه می توانند باعث جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شوند.

ابتلا به بیماری های خاص

همانطور که میدانید بیماری، می تواند تاثیرات مختلفی بر روی بدن بگذارد. یکی از این تاثیرات می تواند چاقی بدن باشد. بیماریهایی از جمله دیابت، کم کاری تیروئید، افسردگی، آلرژی و مشکلات حرکتی می توانند باعث چاقی فرد بشوند.

مصرف نوشیدنی های الکلی

مصرف نوشیدنی های الکلی به دلیل ایجاد نارسایی های کبدی می تواند باعث چاقی بشوند. تشکیل چربی بوکال یکی از عوارض این چاقی است.

مصرف کم مایعات

مصرف کم مایعات مشکلات بسیار زیادی را در بدن افراد ایجاد می کند. در صورتی که مایعات در بافت بدن کم باشد، جا برای تجمع چربی در اندام های بدن از جمله زیر گونه ایجاد می شود.

مراقبت‌های قبل از جراحی بوکال فت

همانند هر عمل جراحی دیگری، انجام عمل جراحی بوکال فت نیاز به توجه به نکات مختلفی است.

  • عدم استعمال دخانیات حداقل به مدت ۴۸ ساعت قبل از انجام عمل.
  • عدم استفاده از دهان شویه قبل از عمل جراحی بوکال فت.
  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و وارفارین.
  • در صورت داشتن هرگونه حساسیت دارویی، پزشکی خود را از آن مطلع نمایید.

مراقبت‌های مربوط به جراحی بوکال فت

 

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بوکال فت

با وجود اینکه موفقیت در یک عمل جراحی به تخصص پزشک مربوط است، اما بایستی بدانید که این تنها نیمی از راه است. به گونه ای که نیمه دیگر رعایت مراقبت های صحیح پس از عمل جراحی است. رعایت مراقبت های پس از عمل جراحی بوکال فت می تواند باعث تسریع فرایند بهبود پس از عمل جراحی و همچنین پیشگیری از عوارض احتمالی جراحی بشود. از جمله مراقبت هایی که بایستی پس از عمل جراحی بوکال فت انجام داد، به شرح زیر هستند:

  • مصرف آنتی بیوتیک به تجویز پزشک معالج.
  • عدم استعمال سیگار و دخانیات.
  • استفاده از دهانشویه ها حداقل تا یک هفته پس از عمل جراحی.
  • عدم لمس و تماس محل بخیه و زخم.
  • اجتناب از خم بودن صورت به مدت طولانی.
  • مراقبت از صورت به خصوص وارد نمودن فشار به آن.

عوارض جانبی پس از عمل تخلیه بوکال فت

جراحی بوکال فت به عنوان یک شیوه لاغری صورت از عوارض و خطر نسبتاً کمی برخوردار است. البته که وجود عوارضی مانند درد و التهاب پس از هر عمل جراحی به صورت طبیعی محتمل است. همچنین در صورتی که جراح متخصص از تجربه کافی برخوردار باشد، احتمال بروز عوارضی همچون خونریزی مکرر، احساس درد شدید و طولانی مدت و همچنین نامتقارن بودن دو سمت صورت بسیار کم می شود.

در پایان ضمن امیدواری از مفید بودن این مطلب برای شما ساکنین محترم استان تهران، در صورت نیاز به خدمات تخصصی دندانپزشکی، کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر پذیرای شماست.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030