Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
درمان بوتاکس خط خنده و راه های جایگزین آن - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

درمان بوتاکس خط خنده و راه های جایگزین آن

fillers-slide.jpg

با وجود اینکه چین و چروک های صورت جزئی از روند طبیعی هر فرد در سنین بالا است، با این حال اکثر افراد تمایل دارند تا حد امکان پوست خود را شاداب و سرزنده نگاه داشته و چروک های پوستی را به حداقل برسانند. برای رسیدن به چنین هدفی، راه ها و روش های مختلفی وجود دارند. برخی تاثیر کوتاه مدت و برخی بلند مدت داشته، برخی تاثیر کم و برخی زیاد دارند. گروهی عوارض ناچیزی داشته و گروهی نیز خطرات زیادی را با خود به همراه دارند. انواع روش های مختلف برای رفع چروک های پوستی، بوتاکس خط خنده، یک روش پذیرفته شده و پرکاربرد در کل جهان است. بوتاکس در کنار کاربردهای زیبایی، امکان استفاده در کاربردهای پزشکی نیز دارد.

با این حال صحبت ما در این مقاله درباره این است که آیا می توان به کمک بوتاکس خط خنده را که از نشانه های میانسالی است، ناپدید کنیم؟ و اینکه آیا بوتاکس روی خط خنده راهکار مناسبی برای انجام این کار است؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات در این مقاله جامع از سری مقالات آموزشی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر بپردازیم. آدرس و شماره تماس مرکز به شرح زیر است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

بوتاکس خط خنده

 

خط خنده چیست؟

خط خنده که با نام های خط لبخند و خطوط پرانتزی یا چین های بینی نیز شناخته می شوند، خطوطی هستند که در هنگام لبخند زدن هر فرد ممکن است ظاهر شوند. این خطوط از گوشه های بیرونی دهان شروع شده و به سمت بالا تا گوشه های بیرونی بینی ادامه می یابد. ظهور این خطوط ممکن است در هر فردی رخ بدهد. البته وجود چنین خطی بر روی صورت یک فرد، نشان دهنده زندگی شادی است که در گذشته تجربه کرده است و از این لحاظ مورد خوبی است. با این حال موردی هم نیست که افراد تمایل داشته باشند تا به صورت مداوم بر روی پوست صورتشان باقی بماند. بدین جهت ممکن افراد تمایل داشته باشند تا با یکی از روش های درمانی مانند بوتاکس برای محو کردن این خطوط استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس صورت چه قسمت هایی را می تواند ترمیم کند؟

چه چیزی باعث ایجاد خطوط لبخند می شود؟

همانطور که گفتیم خط لبخند یا خنده به خاطر حرکت عضلات صورت هنگام خندیدن است. همانند هر عضله دیگر در صورت حرکت این عضلات نیز اگر به طور مداوم باشد، می‌تواند خطوط اضافه ای را بر روی صورت انسان بیندازد. در چنین وضعیتی اگر سن فرد بالا باشد، این خطوط به دلیل ضعیف تر شدن بافت زیر پوستی صورت دائم و مداوم باقی خواهند ماند. در این حالت فرد ممکن است روش هایی برای از بین بردن آن باشد.

تزریق بوتاکس

 

بوتاکس خط خنده چگونه خطوط خنده را برطرف می کند؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره نمودیم، خطوط خنده به دلیل افزایش حرکات عضلات مربوط به خنده به وجود می آیند. با این حال به دلیل اینکه با افزایش سن، قدرت ارتجاعی عضلات کاهش می یابند، خطوط ایجاد شده به دلیل عدم توانایی عضله در بازگشت به حالت عادی، به صورت ثابت باقی خواهند ماند.

به کمک بوتاکس خطوط خنده عضلات ناحیه مربوطه با تزریق ماده بوتولینوم رقیق شده، کمی شل شده و انقباض خود را از دست میدهند. در چنین شرایطی عضلات به حالت اولیه خود باز گشت و خطوط لبخند از بین می روند.

درمان بوتاکس خط خنده یک روش موثر برای از بین بردن خطوط خنده است که در مدت زمان کمی تاثیر خود را می گذارد. با این حال بوتاکس خط خنده یک روش درمانی دائمی نیست و اثرات درمانی آن به طور متوسط پس از ۳ تا ۶ ماه کاهش خواهند یافت. میزان ماندگاری بوتاکس درمانی رابطه مستقیمی با طرز مراقبت شما از پوست خود پس از دوره درمانی دارد. اگر برنامه های مراقبتی که پزشک متخصص به شما ارائه خواهد کرد را به درستی انجام دهید، طول عمر اثرات درمانی بوتاکس خط لبخند شما افزایش خواهد یافت.

درمان های جراحی برای رفع خطوط خنده

بوتاکس خط لبخند با وجود تمام مزایایی که دارد، دارای یک عیب خاص است. اینکه این روش درمانی به صورت دائمی و مادام العمر نخواهد بود و نیاز به این است که پس از کاهش یافتن اثرات درمانی آن، مجدداً تزریق شود.

با این حال اگر به دنبال جایگزین های طولانی مدت به جای بوتاکس خط لبخند هستید، متخصص زیبایی ممکن است برای شما روشهای جراحی پوست را پیشنهاد دهد. شما می توانید از روش های جراحی به صورت اختصاصی برای خط لبخند استفاده کنید. با این حال شما میتوانید از جراحی کامل لیفت صورت استفاده نموده که برای کل قسمت های صورت مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برای بوتاکس دور چشم چند واحد نیاز است؟

درمان خط خنده

 

جلوگیری از ایجاد خطوط خنده به روش های طبیعی

در صورتی که تمایل دارید تا با روشهای طبیعی تر به درمان خط خنده اقدام نمایید، روش هایی برای شما وجود دارند. با این حال مشکلی که این روش ها دارند این است که مدت زمانی که لازم است تا اثر خود را بر روی صورت شما بگذارند، کمی طولانی است. جمله این روش ها می توان به استفاده روزانه از کرم های ضدآفتاب اشاره نمود. کرم ضد آفتاب می تواند جلوی ورود اشعه های فرابنفش نور خورشید به پوست شما را گرفته و در شادابی پوست شما تاثیر مثبتی را داشته باشد‌. در کنار آن اگر شما یک برنامه مراقبتی روزانه از پوست خود داشته باشید، دیرتر از بقیه افراد با مشکلات مربوط به چین و چروک های صورت مواجه خواهید شد.

بوتاکس خط خنده

 

سخن پایانی

در پایان این مقاله از سری مقالات آموزشی کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر می خواهیم یک نتیجه گیری داشته باشیم. در بین روش های مختلف برای درمان چین و چروک و خطوط لبخند می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود. با این حال بایستی شرایط پوستی خود را در نظر گرفته و با نظر متخصص پوست و زیبایی، یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

در پایان ضمن آرزوی مفید بودن این مقاله آموزشی حوزه بوتاکس و فیلر از کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر، به معرفی این کلینیک و خدمات ارائه شده توسط آن می پردازیم‌.

کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر با مدیریت دکتر هاشم زهی، بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی دندانپزشکی در بین اسلامشهر و شهرهای اطراف است. همه روزه مراجعه کنندگانی را از اسلامشهر و سایر شهرهای اطراف همچون نسیم شهر، پرند و رباط کریم داریم. اگر شما هم همانند همشهری های خود نیاز به بهره مندی از خدمات تخصصی دندانپزشکی دارید، اولین کار تماس با شماره های زیر است تا نسبت به رزرو جلسه مشاوره متخصص دندانپزشکی اقدام نمایید. در گام بعدی لازم است تا با مراجعه به آدرس زیر به کلینیک مراجعه نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030