Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
مزایای ارتودنسی کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

مزایای ارتودنسی کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر

22-1.jpg

مشکلات دندانی کوچک و بزرگ نمی‌شناسند و ممکن است از یک کودک نوپا گرفته تا یک فرد میان‌سال را به خود درگیر کند. طبق تحقیقات شروع بسیاری از مشکلات دندانی از سنین کودکی است و اگر این مشکلات در همان سنین درمان نشوند فرد را در بزرگسالی با مشکلات بیشتری درگیر خواهد کرد. اگر مشکلات دندانی در همان سنین کودکی مداوا شوند، درمان انجام شده ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر، با صرف زمان کمتر و پاسخ‌دهی بیشتر است. ارتودنسی کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات دندانی را برطرف نموده و از پیشروی آنها جلوگیری نمایند.

مشکلات دندانی متنوعی وجود دارند که کمک ارتودنسی دندانی آنها را برطرف نمود. در این مقاله از سری مقالات آموزشی ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر پای سخنان متخصص ارتودنسی کودکان این کلینیک می‌نشینیم تا با مزایای ارتودنسی در سنین کودکی از زبان ایشان آشنا شویم. در این صورت اگر شما هم کنجکاو به فهمیدن این موضوع هستید، به مطالعه ادامه این گزارش بپردازید.

قبل از پرداختن به ادامه مطلب، کمی درباره کلینیک دندانپزشکی تاج و خدمات آن صحبت کنیم. کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر تحت مدیریت دکتر هاشم زهی، یکی از برترین متخصصان دندانپزشکی کشور است که خدمات دندانپزشکی را درسته تماماً تخصصی و فوق‌تخصصی ارائه می‌دهند. کادر دندان‌پزشکان این کلینیک همگی متخصص بوده و چین امروز در اسلام‌شهر و حتی شهرهای اطراف بی‌نظیر است. چنین امری سبب گردیده تا همه‌روزه مراجعه‌کنندگانی از اسلام‌شهر و شهرهای اطراف چون رباط‌کریم، پرند و نسیم‌شهر داشته باشیم. در صورتی که نیاز به خدمات تخصصی دندانپزشکی دارید، جهت بهره‌مندی از خدمات تخصصی برتر این کلینیک می‌توانید با تماس از طریق شماره‌های زیر جهت رزرو جلسه ویزیت متخصص اقدام نموده و به آدرس زیر مراجعه نمایید.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

ارتودنسی کودکان

 

مزایای ارتودنسی کودکان چیست؟

طبق قولی که در مقدمه به شما دادیم، می‌خواهیم به بررسی مزایای استفاده از بریس ارتودنسی به عقیده پزشک متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک تاج اسلام‌شهر بپردازیم. ایشان در مورد مزایای این روش درمانی، موارد زیر را بیان نمودند:

ارتقای سلامت دهان

تصور اکثر افراد درباره ارتودنسی کودکان این است که تنها عملکرد آن صاف‌کردن دندان‌های نامرتب است. بهتر است بدانید که ارتودنسی کودکان می‌تواند بر سلامت کلی دهان آنها تأثیر مثبت بگذارد. مراقبت از دندان‌های نامرتب بسیار مشکل‌تر از دندان‌های مرتب است. با صاف‌کردن دندان‌های کودکتان، به او در مراقبت روزمره دندان‌هایش کمک می‌کنید. زیرا مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن دندان‌های صاف‌شده‌اش بسیار راحت‌تر از دندان‌های نامرتب قبلی اوست.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب ارتودنسی دندان در اسلامشهر

ارتودنسی کودکان

 

برطرف نمودن مشکلات گفتاری

اگر کودک دچار مشکلات بدفرمی‌های دهان و دندان باشد، این مشکلات ممکن است باعث ابتلای کودک به مشکلات مزمن گفتاری بشود. این مشکلات اغلب بدین صورت است که کودک در تلفظ برخی کلمات دچار مشکل می‌شود. برخی از کودکان به دلیل فاصله داشتن دندان‌های بالایی و پایینی‌شان هنگام تلفظ برخی کلمات سوت می‌کشند.

به عقیده متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر چنین مشکلات گفتاری را می‌توان کمک انجام ارتودنسی در سنین کودکی برطرف نمود. زیرا ارتودنسی باعث می‌شود تا با صاف‌کردن دندان‌های کودک و ازبین‌بردن شکاف‌های بین دندان‌ها، مشکلات و اختلالات گفتاری نیز برطرف شوند.

کمک به جویدن مؤثر غذا

برخی کودکان به دلیل داشتن دندان‌های نامنظم در جویدن مؤثر غذا دچار مشکل هستند. در چنین وضعیتی ممکن است حتی درد شدیدی را در ناحیه فک و عضلات صورت نیز متحمل شوند. چنین وضعیتی باعث می‌شود تا کودک دیگر تمایلی به مصرف غذا نداشته باشد که موجب سوءتغذیه کودک خواهد شد. متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک تاج اسلام‌شهر بیان می‌کردند که طبق تجربه چنین کودکانی می‌توانند با گذراندن یک دوره ارتودنسی دندان بر مشکلات مربوط به جویدن نامؤثر غذا غلبه نمایند.

جلوگیری از التهاب لثه

التهاب لثه یک بیماری نسبتاً شایع در بین کودکان و نوجوانان است. یکی از علل این بیماری تجمع باکتری‌ها و تشکیل پلاک دندانی در بین دندان‌های دارای فاصله از هم است. در چنین وضعیتی ذرات غذا می‌توانند به راحتی در بین این دندان‌ها گیرکرده و منبعی برای تغذیه باکتری‌های دهانی باشند.

در کنار درمان‌های دارویی موجود برای درمان التهاب لثه می‌توان از روش درمانی ارتودنسی کودکان بهره برد. به کمک ارتودنسی فاصله زیاد و غیرطبیعی در بین دندان‌ها از بین می‌رود و دیگر محلی برای پنهان‌شدن غذا برای تغذیه باکتری‌های دندانی باقی نمی‌ماند.

التهاب لثه

 

جلوگیری از فرسایش استخوان فک

اگر بین دندان‌های کودک شما فاصله وجود داشته باشد، دندان‌ها احتمالاً تکیه‌گاه ندارند. باگذشت زمان، استخوان فک و لثه کودک شما شروع به فرسایش می‌کند. باکتری‌ها نیز به خوردن استخوان‌های او ادامه می‌دهند. باگذشت زمان، این می‌تواند منجر به ازدست‌دادن دندان شود. با شروع درمان بریس برای کودک، می‌توانید به او کمک کنید تا از فرسایش استخوان فک جلوگیری کند.

کاهش سردردهای مزمن به کمک ارتودنسی

دندان‌های کج می‌توانند باعث شوند تا کودک شما برای گازگرفتن یا جویدن مشکل داشته باشد. در همین حال، احتمال ساییدگی سریع دندان‌های آن‌ها بیشتر است که می‌تواند منجر به ازدست‌دادن دندان‌ها شود. در برخی موارد، ناهماهنگی دندان‌ها می‌تواند باعث دندان‌قروچه شود. ساییدن دندان علاوه بر ایجاد ساییدگی روی مینای دندان تأثیر بگذارد که می‌تواند منجر به سردرد نیز شود. علاوه بر سردرد، ممکن است عضلات فک نیز سفت و متورم شوند.

اگر این علائم آشنا به نظر می‌رسد، با متخصص دندانپزشک کلینیک تاج اسلام‌شهر در مورد گزینه‌های ارتودنسی کودکان مشاوره بگیرید.

بیشتر بخوانید: تأثیر ارتودنسی دندان بر روی لب‌ها

جلوگیری از صدمات

دندان‌های کج بیشتر در معرض حوادث هستند. هنگامی که دندان‌های کودک صاف است، برای کودک شما راحت‌تر است که لب‌های خود را در اطراف خود ببندد تا دندان‌های خود را بپوشاند. با این حال، زمانی که دندان‌ها بیرون می‌زنند، ممکن است برای بستن کامل دهان خود مشکل داشته باشند که این امر ممکن است باعث بروز صدمات شدیدتر در هنگام حوادث شود.

ارتودنسی کودکانی که چنین مشکلی دارند، یکی از روش‌های درمانی متخصصان دندانپزشک کلینیک تاج اسلام‌شهر است.

افزایش اعتمادبه‌نفس با ارتودنسی

اگر دندان‌های کودکان بیرون‌زده و کج باشد، ممکن است نسبت به لبخند خود احساس بی‌توجهی کنند. در نتیجه ممکن است لبخند خود را پنهان کنند. با انجام ارتودنسی کودکان می‌توان آن اعتمادبه‌نفس رفته را به آن‌ها بازگرداند. این افزایش اعتمادبه‌نفس می‌تواند تفاوت بزرگی در زندگی آنها ایجاد کند.

خدمات دندانپزشکی

 

خدمات تخصصی ارتودنسی کودکان در کلینیک تاج اسلام‌شهر

در این مقاله به گزارش متخصص دندانپزشک کلینیک تاج اسلام‌شهر درباره مزایای انجام ارتودنسی کودکان پرداختیم. اگر فرزندانتان با هرکدام از مشکلاتی که در بالا اشاره شد، دست‌وپنجه نرم کنند، توصیه ما به شما این است که مداوای این مشکلات را تا سنین بزرگسالی به تعویق نیندازید. زیرا درمان در بزرگسالی مشکل‌تر، وقت‌گیر و هزینه بر است. دریافت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی کودکان می‌تواند بسیاری از شبهات و نگرانی‌های شما را درباره مشکلات دندانی و فرزندتان برطرف نماید.

جهت برقراری ارتباط برای رزرو جلسه مشاوره متخصص ارتودنسی دندان می‌توانید با شماره‌گیری تلفن‌های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. آدرس مرکز در زیر آورده شده است.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030