Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
مشکلات شایع دندان کودکان که با ارتودنسی دندان قابل درمان هستند - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

مشکلات شایع دندان کودکان که با ارتودنسی دندان قابل درمان هستند

webpc-passthru.jpg

دوران کودکی، دورانی پر از شور و نشاط و رشد و ماجراجویی است. با این حال این سال‌ها ممکن است محل وقوع مشکلات گاه‌وبیگاه دندانی باشند. شکستگی دندان در هنگام انجام بازیگوشی‌های کودکانه، ازبین‌رفتن پلاک دندانی و تشکیل حفره در دندان نمونه‌هایی از این مشکلات دندانی هستند. این مشکلات در اغلب موارد مشابه همان مشکلاتی هستند که افراد بزرگسال را به خود درگیر می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد، این است که دندان‌های فرزندان شما هنوز درحال‌رشد بوده و نسبت به جانشینان دائمی خود نرم‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. در چنین شرایطی اگر دندان آسیب ببیند ممکن است مشکلات عمیق‌تری را در بزرگسالی نتیجه دهد. آشنایی با مشکلات رایجی که دندان‌های کودکان در سنین رشد، آنها را تجربه می‌کنند و بررسی راه‌های درمان آن از طریق ارتودنسی می‌تواند مفید باشد. خصوصاً که اگر این سخنان از زبان یک متخصص دندانپزشکی باشند.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر، توضیحات دندانپزشک متخصص این کلینیک را درباره مشکلات شایع دندانی که در این چند سال، کودکان مراجعه‌کننده به کلینیک با آنها مواجه بودند را به رشته تحریر درآورده‌ایم. در این صورت اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه دارید، مصاحبه ما با متخصص ارتودنسی کلینیک تاج اسلام‌شهر را از دست ندهید.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر یک مرکز تخصصی در حوزه ارائه مراقبت‌های دندانی است که خدمات خود را در سطح تخصصی با کادر تماماً متخصص ارائه می‌دهد. این کلینیک به دلیل بهره‌مندی از فضای کافی، امکان ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان در سطح استان از شهرهایی همچون، نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند را دارد. جهت رزرو ویزیت متخصص دندانپزشک تنها کافی است که این کار را از طریق شماره‌های تلفن زیر انجام دهید. منشی‌های کلینیک، نوبت‌دهی را برای شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

ارتودنسی

 

چرا کودکان در هفت‌سالگی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟

متخصصین دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر توصیه می‌کنند که والدین، کودکانشان را در سن ۷ سالگی به ویزیت یک متخصص ارتودنسی ببرند. به بیان این متخصصین در این سن اکثر کودکان دندان‌های آسیاب دائمی خود را خواهند داشت. در این دوره رشدی حتی اگر همه چیز خوب به نظر برسند، ممکن است مسائل ظریفی وجود داشته باشند که از دید یک متخصص ارتودنسی با تجربه پنهان باقی نمانند.

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی در مورد ارتودنسی در کودکان در اسلامشهر

ارتودنسی

 

آیا درمان اولیه ارتودنسی همیشه ضروری است؟

یک تصور رایج وجود دارد که اگر کودکمان را در این سن به ویزیت متخصص دندانپزشکی ببریم، تجویز بریس ارتودنسی حتمی است. متخصصین دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر بیان کردند که طبق تجربه آنها معمولاً ۱۵ تا ۲۰ درصد مراجعه‌کننده کودک در این سن می‌توانند از درمان زودهنگام ارتودنسی بهره ببرند. در سایر موارد نیازی به استفاده از این درمان وجود ندارد.

در صورتی که نیاز به نصب بریس ارتودنسی وجود نداشته باشد، متخصص دندانپزشک توصیه خواهد کرد که در طول سالیان آینده جهت انجام معاینات گاه‌به‌گاه به کلینیک مراجعه نمایند. بنابراین در حالت کلی اگر نیاز به انجام ارتودنسی زودهنگام، یعنی در سن ۷ سالگی وجود نداشته باشد، بهترین سن برای انجام این کار در حدود ۱۲ تا ۱۳ سالگی است.

ارتودنسی

 

احتمال وقوع کدام مشکلات رایج دندانی قابل‌حل با ارتودنسی در کودکان بیشتر است؟

در اینجا می‌خواهیم مشکلات رایجی را که در این مدت در بین کودکان مراجعه‌کننده کلینیک دندانپزشکی تاج مشاهده کردیم، با شما در میان بگذاریم.

کراس بایت

کراس بایت زمانی است که برخی از دندان‌های پایینی در هنگام بسته‌شدن دهان، جلوی دندان‌های بالایی قرار می‌گیرند. هنگامی که کودک کراس بایت دارد، تمایل دارد فک خود را به یک سمت تغییر دهد تا جبران کند که می‌تواند باعث تغییرات دائمی در ساختار صورت، مفاصل فک و ردیف دندان‌ها شود.

گاهی اوقات، کراس بایت خفیف، به خصوص اگر تک دندانی باشد را می‌توانیم تا سنین نوجوانی متوقف کنیم. با این حال، در مواقع شدیدتر، رفع زودهنگام مشکل به کمک درمان ارتودنسی توسط متخصصین ارتودنسی کلینیک تاج اسلام‌شهر کمک می‌کند تا از عدم تعادل صورت جلوگیری کند و رشد فک کودک شما را در مسیر درست نگه دارد.

شلوغی دندان‌ها

شلوغی دندان‌ها زمانی رخ می‌دهد که فضای کافی در فک برای قرارگرفتن تمام دندان‌ها وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است دندان‌ها روی‌هم یا خارج از خط اصلی قرار بگیرند. تمیز نگه‌داشتن دندان‌های شلوغ سخت‌تر است که می‌تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. باز هم اگر بیمار دندان‌های شلوغ داشته باشد، ممکن است بتوانیم درمان را متوقف کنیم. با این حال، اگر متخصصین دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر شلوغی شدید دندان‌ها را تشخیص دهند، می‌توانند رشد فک را با وسایلی مانند منبسط کننده ارتودنسی هدایت کند تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای رشد همه دندان‌ها خواهد بود.

اپن بایت

مشکل اپن بایت شرایطی است که در آن وقتی دهان بسته است دندان‌ها اصلاً به هم نمی‌رسند و یا فضایی بین قوس بالا و پایین باقی می‌ماند. اپن بایت گازگرفتن و جویدن صحیح غذا را برای بچه‌ها سخت می‌کند. همچنین می‌تواند منجر به مشکلات گفتاری شود. در برخی موارد، استفاده از بریس‌ها برای کودکان می‌تواند به رفع این مشکلات کمک ‌کند.

اوربایت

هنگامی که کودک دچار اوربایت یا دیپ بایت می‌شود، دندان‌های بالایی نسبت به دندان‌های پایین بسیار جلوتر هستند. تقریباً همه افراد درجاتی از اوربایت دارند، اما وقتی فضا خیلی زیاد باشد، می‌تواند منجر به درد فک و مشکلات در جویدن شود و دندان‌های جلویی را مستعد آسیب‌دیدگی کند. متخصصین دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر می‌توانند از وسایل ارتودنسی، برای هدایت رشد فک استفاده کنند و بسته به اینکه مشکل مربوط به فک بالا یا پایین باشد، قوس پایینی را به جلو یا قوس بالایی را به عقب منتقل کنند.

آندربایت

آندربایت زمانی است که وقتی دهان بسته است، دندان‌های پایین جلوتر از دندان‌های بالایی قرار می‌گیرند. مشکل آندربایت اغلب ماهیتی اسکلتی دارد و تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از نیاز به جراحی اصلاحی فک و درمان گسترده، کلیدی است. در صورت عدم درمان، آندربایت می‌تواند منجر به مشکلات در جویدن، درد فک، عدم تعادل در صورت و مسائل دیگر بشود.

متخصصین دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر تصریح کردند که در بسیاری از مواقع، زمانی که یک آندربایت خفیف یا درحال‌رشد را در یک بیمار جوان مشاهده می‌کنند، از ارتودنسی دندان برای تشویق رشد مناسب فک استفاده می‌کنند.

بیرون‌زدگی دندان‌های جلویی

هنگامی که دندان‌های جلویی کودک بیرون می‌زند، دندان‌ها به‌احتمال زیاد آسیب می‌بینند. در موارد بیرون‌زدگی قابل‌توجه، درمان ارتودنسی می‌تواند برای بازگرداندن آن دندان‌ها به عقب و ایمن نگه‌داشتن آنها مفید باشد.

فاصله زیاد بین دندان‌ها

وجود فاصله بین دندان‌ها که اغلب به آن شکاف دندان گفته می‌شود، زمانی است که دندان‌ها تمام فضای فک را پر نمی‌کنند و بین یک یا چند دندان فاصله وجود دارد. فاصله‌گذاری می‌تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه و زوال استخوان‌های نگهدارنده دندان شود. خبر خوب متخصصان دندانپزشکی کلینیک تاج اسلام‌شهر در این مورد این است که توان این مشکل را به کمک بریس های ارتودنسی دندان به راحتی برطرف نمود.

رویش‌های غیرطبیعی

رویش غیرطبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که دندان شروع به بیرون‌زدن از لثه و رشد در مکان نامناسبی می‌کند. اگر دندان نتواند به طور کامل رشد کند، ممکن است یک عمل جراحی کوچک برای کشف آن لازم باشد. این دندان مخفی توسط متخصص ارتودنسی کلینیک تاج اسلام‌شهر می‌تواند در کودک شما تشخیص‌داده‌شده و به محل اصلی‌اش بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب ارتودنسی دندان در اسلامشهر

دندانپزشکی کودکان

 

خدمات تخصصی ارتودنسی کودکان در کلینیک تاج اسلام‌شهر

در صورتی که هر یک از مشکلات توضیح داده شده را در کودکان خود مشاهده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مشکلات را نادیده نگرفته و با مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی در جهت رفع آن اقدام نمایید. کلینیک دندانپزشکی تخصصی تاج اسلام‌شهر با کادری تماماً متخصص تحت مدیریت دکتر هاشم زهی، ارائه‌دهنده انواع خدمات دندانپزشکی کودکان است. ساکنین محترم اسلام‌شهر، نسیم‌شهر، پرند و رباط‌کریم در صورت تمایل به بهره‌مندی از خدمات تخصصی دندانپزشکی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر نسبت به رزرو جلسه ملاقات با دندانپزشک اقدام نمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030