Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
مزایا و معایب ارتودنسی دندان در اسلامشهر - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

مزایا و معایب ارتودنسی دندان در اسلامشهر

41599224.jpg

استفاده از بریس و یا ارتودنسی دندان می‌تواند تأثیر بسزایی بر اعتمادبه‌نفس و داشتن لبخند زیبا داشته باشد. در کنار این که این روش درمانی برای دندان هزینه نسبتاً بالایی دارد اما مزایایی که برای شما به ارمغان می‌آورد، ارزش بیشتری دارند.

در صورتی که به پیشنهاد متخصص دندانپزشکی خود می‌خواهید برای دندان‌های خود از بریس استفاده کنید، توصیه می‌شود تا قبل از اقدام به این کار اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید. این امر باعث می‌شود تا بدانید که آیا با توجه‌ به شرایط شما، امکان استفاده از بریس دندانی وجود دارد یا خیر.

در این پست آموزشی از سری وب‌سایت دندانپزشکی تاج اسلامشهر قصد داریم شما را با مزایا و معایب استفاده از ارتودنسی دندان آشنا نماییم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی دندان دارید، توصیه می‌شود ابتدا مزایا و معایب آن را بررسی نمایید.

قبل از صحبت درباره مزایا و معایب ارتودنسی دندانی، کمی درباره کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر صحبت نماییم. این کلینیک، تحت مدیریت دکتر محدثه هاشم زهی است که تمامی خدمات ترمیمی دندانی در آن توسط متخصصین با تجربه در رشته خاص خودشان انجام می‌گیرد. آدرس:

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، مدندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

مزایا و معایب ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان یک روش درمانی برای اصلاح بدفرمی‌های دندان است. در این روش درمانی دندان‌هایی که به صورت پس و پیش و یا با فاصله نامتقارن در کنار یکدیگر قرار گرفتند، به صورت مرتب شده در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. در این روش از یک رشته سیم فلزی استفاده می‌شود که با اتصال به هر یک از دندان‌ها و ایجاد کشش، دندان‌هایی را که در جای نادرست قرار گرفته‌اند، به محل اصلی خود بازمی‌گرداند. تقریباً می‌توان گفت استفاده از این روش درمانی محدودیت سنی ندارد و می‌توان برای کودکی که دارای دندان‌های شیری است تا فرد میان‌سال از این روش درمانی استفاده نمود.

مزایای ارتودنسی دندانی

موارد زیر جزء مزایای ارتودنسی دندانی یا بریس ها هستند:

  • پیشگیری از بیماری‌های لثه

اگر دندان‌های شما روی هم قرار دارند، خطر ابتلا به بیماری لثه در شما افزایش می‌یابد. همچنین در این شرایط احتمال از دست‌دادن دندان‌ها در اثر پوسیدگی یا آسیب افزایش خواهد یافت. به کمک ارتودنسی دندان می‌توان این‌گونه دندان‌ها را اصلاح نمود.

  • بهبود عادات غذایی

در صورتی که بتوانید مشکلات مربوط به بیماری‌های لثه خود را درمان کنید، انواع مشکلات در بلع و جویدن نیز استفاده خواهد شد. با وجود اینکه بدن شما می‌تواند با وجود ناهنجاری‌های دهان و دندان هم کنار بیاید، اما اصلاح بدفرمی‌های دندان با ارتودنسی می‌تواند با بهبود ساختار دندان‌ها در جویدن مؤثر کمک کرده و باعث کاهش کار دستگاه گوارش خواهد شد.

 

کمک ارتودنسی دندان به تغذیه

 

  • نتایج مثبت تضمینی

دلیل اینکه استفاده از روش ارتودنسی دندان توسط دکتر محدثه هاشم زهی پیشنهاد می‌شود، این است که این روش در طول چندین دهه استفاده در جهان، امتحان خود را پس داده است. هنگامی که نصب آن درست باشد و پس از نصب به ‌درستی از آن نگهداری شود، باعث ترمیم بدفرمی‌های دندان شما خواهد شد.

  • اثربخشی غیرقابل‌انکار

بریس های نصب شده بر روی دندان‌ها از استحکام بالایی برخوردارند. با این ‌وجود ممکن است به‌ مرور زمان قسمتی از اتصالات آن دچار آسیب شود. در صورت رخ‌دادن چنین وضعیتی، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با مراجعه مجدد به کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر، آن قسمت آسیب‌دیده را اصلاح نمایید.

  • استحکام بالای بریس ها

اصلاح مشکلات بریس دندانی مدت‌زمان زیادی نمی‌طلبد و همچنین هزینه زیادی هم ندارد. از جمله شرایطی که ممکن است چنین وضعیتی رخ دهد، مصرف غذاهایی است که در دوره استفاده از ارتودنسی دندان توسط دندانپزشک منع شده‌اند.

  • کمک به داشتن لبخندی زیبا

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که استفاده از بریس های دندانی برای شما به ارمغان می‌آورد، زیباتر کردن لبخندهای شماست. کمک گرفتن از روش ارتودنسی دندان باعث می‌شود ساختار دندان‌های شما اصلاح شده و فرمی زیبا به خود بگیرد.

معایب ارتودنسی دندانی

اصلاح ساختار دندان‌ها به کمک روش ارتودنسی دندان در کنار تمام مزایایی که دارد، دارای چندین عیب نیز است. در ادامه این معایب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

  • قیمت بالا

یکی از بزرگ‌ترین معایب این روش درمانی برای اصلاح بدفرمی‌های دندان، قیمت بالای آن است‌. در کنار این که این روش درمانی سابقه بالایی دارد، از وسایل و تجهیزات بسیار ویژه ای برخوردار نیست. اما هزینه مواد اولیه موردنیاز ارتودنسی نسبتاً بالا است. و به دلیل تخصصی بودن کار نصب آن، هزینه نصب نیز به مجموعه هزینه‌ها اضافه می‌شود. البته این را در نظر داشته باشید که در کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر خدمات درمانی با قیمتی منطقی ارائه می‌شوند و خیلی نباید نگران هزینه‌های درمانی بود.

  • هنگام استفاده از بریس باید از مصرف غذاهای خاص خودداری کنید

پس از اینکه فرایند نصب بریس های دندانی بر روی دندان‌های شما تکمیل بشود، متخصص دندانپزشکی شما یک رژیم غذایی برای دوره مراقبت در منزل ارائه خواهد نمود‌. اگر بخواهیم به صورت خلاصه این رژیم را برای شما شرح دهیم، این است که بایستی از مصرف هرگونه غذای سفت در این دوره خودداری نمایید. مصرف برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند بر بریس و اتصالات آن اثر نامطلوبی گذاشته و باعث جداشدن آنها بشود.

  • سخت ترشدن مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن

پس از نصب بریس های دندانی، بایستی از دندان‌های خود به صورت روزانه مراقبت نمایید. این مراقبت‌ها شامل استفاده از مسواک و نخ دندان پس از مصرف هر وعده غذایی است. این امر شاید برای افرادی که عادت به مراقبت روزانه از دهان و دندان خود ندارند، امری مشکل و غیرممکن باشد.

بایستی بدانید که مراقبت پس از نصب بریس های دندانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که اگر از بریس های دندانی به‌خوبی مراقبت نشود، می‌تواند باعث عدم موفقیت کار ارتودنسی دندان بشود.

 

مراقبت بعد از ارتودنسی دندان

 

  • مشخص خواهد شد که از بریس استفاده می‌کنید

با وجود اینکه استفاده از تکنیک ارتودنسی دندان لبخند شما زیباتر خواهد شد، اما در طول دوره قرارداشتن این بریس ها بر روی دندان، این بریس ها از دید بقیه افراد پنهان نخواهد ماند. این امر شاید باعث شود تا اعتماد به ‌نفس فرد کاهش یابد.

سخن پایانی

در این محتوا پس از معرفی روش ارتودنسی دندانی به بررسی مزایا و معایب آن پرداختیم. در کنار این که وجود برخی از معایب این روش درمانی اجتناب‌ناپذیر است؛ اما می‌توان با انتخاب یک متخصص دندانپزشک با تجربه و یک مرکز دندانپزشکی خوب، در کنار پررنگ‌ شدن مزایای این روش، معایب آن کم‌رنگ‌تر شوند.

در صورتی که ساکن اسلامشهر، پرند، نسیم‌شهر و رباط‌کریم هستید، می‌توانید انواع مشکلات مربوط به دندان‌های خود را در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر انجام دهید. دکتر محدثه هاشم زهی عمل‌های جراحی نصب بریس دندانی را با بالاترین کیفیت درس ۱۰ شهر اسلامشهر انجام می‌دهند. نشانی کلینیک دندانپزشکی تاج و شماره‌های تماس با این مرکز در ادامه درج شده‌اند.

ارتباط با ما:

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030