Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
سن مناسب ارتودنسی کودکان - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

motakhses.jpg

به عنوان والدین یک کودک همواره سلامتی فرزندتان از اهمیت بسیار بالایی نزد شما برخوردار است. در این بین ارزیابی سلامت دهان و دندان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر با مشاهده دندان های فرزندتان به این فکر رسیده که آیا ممکن است فرزندان شما نیاز به ارتودنسی کودکان داشته باشند؟ اگر قرار باشد که کودکمان از بریس ارتودنسی استفاده کند، سن مناسب برای انجام این کار چند سالگی است؟ همانطور که می دانید ارزیابی زود هنگام ارتودنسی دندانی باعث می شود تا از بروز مشکلات شدید در آینده پیشگیری به عمل آوریم. مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی می‌تواند به شما در تشخیص و درمان سریع ناهنجاری ها و بد فرمی های دندان کودک کمک کند.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر می خواهیم نظر متخصص ارتودنسی کودکان این کلینیک را درباره سن مناسب برای انجام ارتودنسی کودک را بپرسیم. اگر این مورد برای شما هم قابل توجه است، می توانید با مطالعه ادامه مطلب نظر دندانپزشک متخصص این کلینیک را بدانید.

کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر یک مرکز تخصصی در حوزه مراقبت های دهان و دندان است که خدمات تخصصی مراقبت دندانی کودکان را توسط تیم درمانی متخصص به عمل می رساند. متقاضیان محترم جهت ویزیت متخصص دندانپزشک کودکان می‌توانند با شماره گیری تلفن های زیر نسبت به رزرو جلسه مشاوره اقدام نمایند.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

ارتودنسی کودکان

 

پروسه رشد دندان های کودکان چگونه است؟

اکثر کودکان تا سه سالگی یک مجموعه کامل از دندان های شیری دارند. زمانی که پنج یا شش ساله می‌شوند، این دندان‌های شیری را از دست می‌دهند، با این هدف که راه را برای دندان‌های دائمی و بالغ خود باز می‌کنند. معمولاً در سن 12 تا 14 سالگی تمام دندان های دائمی خود به جز دندان عقل را دارند.

با بیرون آمدن دندان‌های بزرگسال کودکتان، ممکن است نگران بی‌نظمی‌های ظاهری آن ها باشید. برای مثال، وقتی دندان ها در محدودیت فضا باشند، ممکن است با زاویه‌ای کج بیرون بیایند. در بسیاری از موارد، این مشکلات احتمالی خود به خود حل می شوند. با این وجود اوضاع برای برخی کودکان به این خوبی ها پیش نمی رود و مشکلاتی را در نظم دندان هایشان دارند.

بیشتر بخوانید: مشکلات شایع دندان کودکان که با ارتودنسی دندان قابل درمان هستند

ارتودنسی دندان کودکان

درمان ارتودنسی چه کمکی می تواند به کودک من کند؟

گاهی اوقات ممکن است فرزند شما دارای مشکلاتی در دندان هایش باشد که مستلزم استفاده از تکنیک ارتودنسی دندان است. این کار باعث می شود کودک شما در جویدن غذا و تکلم مشکل خاصی نداشته باشد. همچنین ارتقا سلامت دهان و دندان می شود زیرا دندان های صاف و منظم مراقبت آسانتری دارند. در کنار اینها ارتودنسی کودکان باعث می شود تا از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و عفونت های لثه در سنین بالاتر پیشگیری به عمل آید.

در کنار فواید جسمی و فیزیکی که ارتودنسی کودکان برای سلامت دهان و دندان به همراه دارد، انجام این کار فوایدی را در حوزه بهداشت روان به همراه دارد. لبخند جذابی که در نتیجه صاف شدن دندان ها روی لبان فرزند شما می نشیند، اعتماد به نفس فرزند شما را برای حضور در محیط های اجتماعی افزایش خواهد داد. کودکی که اعتماد به نفس حضور در محیط اجتماعی را به دست بیاورد، کمتر به اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی و همچنین دوری گزینی از اجتماع مبتلا خواهد شد.

سایر علائمی که ممکن است کودک شما به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • مکیدن شست بعد از چهار سالگی
  • دندان های بیرون زده
  • فشردن یا ساییدن دندان ها
  • مشکلات در تکلم و گفتار
  • دندان های دائمی جلویی شلوغ
  • تنفس دهانی و یا خروپف
  • فک نامتناسب با بقیه قسمت های صورت
  • مشکلات در غذا خوردن
  • دندان های کج
  • وجود شکاف بین دندان ها
  • مال اکلوژن یا بی نظمی های مختلف بایت، زمانی که دندان های بالا و پایین به درستی کنار هم قرار نمی گیرند

ارتودنسی کودکان

 

بهترین سن برای دریافت ارتودنسی کودکان کدام است؟

با وجود اینکه ارتودنسی کودکان می تواند در هر سنی مفید و موثر باشد اما درمان برای کودکانی که هنوز استخوان هایشان در حال رشد است، تاثیر بیشتری دارد. به توصیه منابع علمی و همچنین تجربه چندین ساله متخصصین ارتودنسی، بهترین سن برای انجام ارتودنسی، بازه ۱۰ تا ۱۴ سالگی است. در این زمان اکثر دندانهای دائمی فرد رشد خود را تکمیل کرده اند. با این وجود ممکن است متخصص ارتودنسی درمان را خیلی زودتر مثلاً در ۷ یا ۸ سالگی شروع کند. این امر نشان دهنده این موضوع است که شرایط دندانی کودک شما و همچنین نوع مشکلی که دارد، عامل مهم تری برای تعیین سن شروع درمان ارتودنسی است.

ممکن است برخی از کودکان تنها دارای مشکلات جزئی باشند. برخی دیگر نیز ممکن است دارای مشکلات اساسی مانند مشکل در رشد فک خود باشند و به مراقبت ویژه و تخصصی در اسرع وقت نیازمند باشند. با این وجود توصیه می شود در اسرع وقت از مشاوره های یک متخصص ارتودنسی کودکان با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

آیا می توان این درمان را به مدت چند سال به تعویق انداخت؟

بسیاری از والدین تصور می‌کنند که با اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی کودکان، استفاده از بریس دندانی به آنها یا فرزندانشان تجویز خواهد شد. با این حال باید بدانید به هیچ وجه این گونه نیست و تا زمانیکه مشکل حادی در دندانتان وجود نداشته باشد نیازی به استفاده از خدمات ارتودنسی دندان نیست. با این وجود این ما نیستیم که تشخیص بدهیم که نیاز به استفاده از بریس ارتودنسی داریم و یا خیر. تشخیص استفاده و یا عدم استفاده از بریس ارتودنسی برای شما و فرزندانتان بر عهده متخصص ارتودنسی دندان است.

اگر مشکلات دندانی فرزند شما جزئی بوده و در حدی نباشد که در عملکردهای کودک اختلال ایجاد کند، می توان درمان را به تشخیص متخصص ارتودنسی کودکان تا چند سال به تعویق بیندازیم. با این حال اگر مشکلات دندانی فرزند شما نسبتا شدید بوده و در فعالیت‌های روزانه وی اختلال ایجاد می کند، به تعویق انداختن درمان ارتودنسی دندان، به هیچ وجه توصیه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: مزایای ارتودنسی کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر

ارتودنسی

 

خدمات تخصصی دندان در کلینیک تاج اسلام‌شهر

در این مقاله با سخنان و راهنمایی های متخصص دندانپزشکی کودکان کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر درباره سن مناسب انجام ارتودنسی کودکان آشنا شدیم. اگر کودک شما هم با توجه به توضیحاتی که داده شد نیازمند مراقبت های تخصصی در حوزه ارتودنسی دندان است، توصیه می کنیم آنرا به سنین بعد از نوجوانی به تعویق نیندازید. زیرا هر چه سن رشد می کند بهبود بدفرمی های دندان مشکل تر و نیازمند صرف زمان بیشتر خواهد بود. از طرفی انجام ارتودنسی در سنین نوجوانی درصد موفقیت بیشتری نسبت به انجام آن در سنین میانسالی دارد.

با این وجود کسب مشاوره از متخصص ارتودنسی کودکان در یک جلسه حضوری باعث می شود تا وضعیت دندان های کودکتان به درستی ارزیابی گردیده و راه برای اقدامات درمانی جامع تر هموار می‌شود. قابل توجه تمامی هم استانی های عزیز تهرانی، کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر قادر به ارائه خدمات برای تمامی مراجعه کنندگان استانی است. بنابراین اگر ساکن شهرهای به جز اسلامشهر همچون نسیم شهر، رباط کریم و پرند هستید می‌توانید جهت رزرو جلسه ویزیت متخصص با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030