Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در اسلامشهر را کجا پیدا کنیم؟ - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در اسلامشهر را کجا پیدا کنیم؟

432.jpg

وقتی صحبت از ناهنجاری ها و بد فرمی های دندانی می شود، اکثر افراد به یاد استفاده از بریس های ارتودنسی دندانی می‌افتند. اگر با بریس های ارتودنسی آشنایی ندارید، باید بگوییم که ارتودنسی دندان استفاده از سیم هایی به نام بریس دندانی برای اصلاح وضعیت دندان های نامرتب است. این روش درمانی محدودیت سنی ندارد و شما می توانید آن را از سنین کودکی تا بزرگسالی و میانسالی به کار ببرید. با این حال همواره توصیه بر این بوده است که انجام آن در سنین کودکی و نوجوانی تاثیر بهتری دارد. به گونه ای که انجام ارتودنسی کودکان در عین حال که ساده تر است، اثرات ماندگارتری را نیز از خود به جای می گذارد.

به دلیل حساسیت بالای این روش درمانی و همچنین نیاز به سرمایه گذاری در وقت و هزینه برای موفقیت در این روش درمانی همواره توصیه می شود تا انجام آن توسط متخصصین دارای تجربه بالا در امر ارتودنسی کودکان انجام بگیرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برترین متخصص ارتودنسی کودکان در اسلامشهر و بررسی نکاتی درباره فعالیت های وی آشنا کنیم.

کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر یکی از برترین مراکز ارتودنسی کودکان و نوجوانان در سطح استان تهران است. این کلینیک با بهره مندی از کادر با تجربه و متخصص از تمامی گرایش های تخصصی، بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌دهند. آدرس و شماره تماس مرکز به شرح زیر است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

ارتودنسی کودکان در اسلامشهر

 

چگونه بفهمیم فرزندمان به درمان زودهنگام ارتودنسی نیاز دارد؟

برای تعیین نیاز کودک شما به ارتودنسی راه های مختلف وجود دارد. به توصیه متخصص ارتودنسی کلینیک تاج اسلامشهر اگر در فرزند خود یک یا چند مورد از موارد زیر را مشاهده کردید، کودک خود را ویزیت یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرید:

  • در صورتی که دندان های جلویی کودکتان شلوغ باشد
  • وجود دندانهای جلوی بیرون زده در دهان کودک
  • وجود مشکلاتی در جویدن و گاز گرفتن قطعات غذا
  • جابجاشدن فک هنگام باز کردن و بستن دهان
  • مکیدن انگشت توسط کودک بیش از پنج ساله
  • وجود نقص در گفتار و تکلم
  • وجود بدفرمی های مربوط به دندان ها و فک
  • تنفس مداوم از راه دهان و یا داشتن خروپف

مزایای انجام ارتودنسی در سنین کودکی و نوجوانی چیست؟

درمان زودهنگام ارتودنسی کودکان راهی عالی برای پیشگیری و تشخیص هرگونه مشکلات دهان و دندان است. با درمان نمودن این مشکلات می توان از تبدیل شدن آنها به یک مشکل مادام العمر جلوگیری نمود‌. در ادامه به بررسی مزایای درمان ارتودنسی کودکان می پردازیم.

پیشگیری از وقوع مشکلات شدیدتر در بزرگسالی

به گفته متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر اگر بررسی های ارتودنسی دندانی که در کودکی به درستی انجام بگیرد، از وقوع بسیاری مشکلات در بزرگسالی پیشگیری به عمل می آید. در صورتیکه شما فرزندتان را در سنین زیر ۱۰ سالگی حداقل یک بار به ویزیت متخصص ارتودنسی کودکان ببرید، به احتمال قوی کوچکترین مشکلات دندانی نیز برطرف می شوند.

بیشتر بخوانید: سن مناسب ارتودنسی کودکان

معاینات ارتودنسی

 

افزایش اعتماد به نفس در کودک

عزت و اعتماد به نفس یک ویژگی حیاتی برای سنین نوجوانی و جوانی است. افرادی که دندان های نامرتب و کج دارند از او صحبت کردن و لبخند زدن در اجتماع پرهیز می کنند.

اگر درمان به وسیله ارتودنسی کودکان در سنین قبل از شروع نوجوانی انجام بگیرد، مشکلات مربوط به کاهش اعتماد به نفس نیز برای این افراد رخ نخواهد داد.

کمک به رفع مشکلات گفتاری و تکلم

داشتن دندان های نامرتب ممکن است باعث بروز مشکلات در تکلم و تلفظ کلمات شوند. برخی کودکان به دلیل داشتن دندان های نامرتب و یا دارای فاصله زیاد از هم، هنگام صحبت کردن، ممکن است در تلفظ برخی کلمات مشکل داشته باشند. درمان به وسیله ارتودنسی کودکان با برطرف نمودن این ناهنجاری های دندانی به حل این مشکلات می پردازد.

ارتودنسی کودکان

 

کاهش خطر پوسیدگی دندان در سنین بالاتر

انجام موفقیت ارتودنسی کودکان باعث می شود تا کودک از دندان های صاف و منظم بهره ببرد. همانطور که میدانید مراقبت از چنین دندان هایی بسیار آسان تر از دندان های نامرتب است. در این صورت اگر کودک تا سنین بزرگسالی، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند، بروز مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان ها احتمال بسیار کمتری خواهد داشت.

بهبود هضم غذا و وضعیت تغذیه ای

کودکی که دندان های نامرتبی دارد، مشکلات بسیاری را در جویدن و گاز گرفتن ذرات غذا دارد. جویدن غذا با چنین دندان هایی باعث فشار زیاد بر عضلات صورت و فک می‌شود. این موارد باعث میشود تا کودک دچار سردرد شده و تمایل زیادی به مصرف غذا نداشته باشد. ادامه یافتن این وضعیت باعث بروز سوء تغذیه شدید کودکان شود.

به کمک درمان ارتودنسی کودکان و اصلاح بد فرمی های دندانی، کودک می‌تواند با مشقت کمتری به جویدن و بلع غذا بپردازد.

کاهش دندان قروچه با انجام ارتودنسی کودکان

دندان قروچه یک مشکل شایع در بین افراد است که به دلیل داشتن مشکلات در ناحیه فک به آن مبتلا می شوند. شروع این بیماری از دوره کودکی است. اگر بخواهیم این مشکل را درمان کنیم، می توانیم از روش ارتودنسی در کودکان کمک بگیریم.

بهترین سن ویزیت اولیه و درمان ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

نظر متخصص دندانپزشکی کلینیک تاج اسلامشهر در این مورد این است که نمی توان یک بازه زمانی یکسان را برای هر یک از کودکان توصیه نمود. به جای آن به دلیل وجود تفاوت در ساختار و ویژگی های رشدی دندان ها، تجویز پزشک متفاوت خواهد بود.

با این حال اگر بخواهیم به طور کلی این موضوع را بررسی کنیم، به نظر متخصصین ارتودنسی کودکان کلینیک تخصصی تاج اسلامشهر، بهترین زمان برای ویزیت توسط یک متخصص در بازی زمانی حدود ۷ تا ۱۰ سالگی است. متخصصین دندانپزشکی همواره توصیه می کنند به هیچ وجه منتظر ارجاع توسط یک دندانپزشک عمومی نمانید.

از طرف دیگر طبق نظر متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک تاج اسلامشهر، بهترین زمان برای نصب بریس ارتودنسی دندان نیز بازه سنی ۱۰ تا ۱۴ سالگی است. در این دوره به طور طبیعی همه دندان های شیری افتاده و دندان های دائمی جایگزین آنها می شوند.

بهترین سن ارتودنسی

 

آیا حتما به متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه کنیم؟

درمان ارتودنسی‌کودکان باید حتماً توسط متخصص با تجربه و تایید شده صورت بگیرد. بدین ترتیب این کار به هیچ وجه در حوزه فعالیت یک دندانپزشک عمومی نیست.

بیشتر بخوانید: مزایای ارتودنسی کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلام‌شهر

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان اسلامشهر را در کجا پیدا کنیم؟

در این مقاله با خدمات برترین متخصص ارتودنسی کودکان کلینیک دندانپزشکی در اسلامشهر آشنا شدیم. در صورتی که با توجه به شرایط تعیین شده در بالا، کودکانی را می شناسید که دارای چنین مشکلاتی هستند، با مراجعه به کلینیک تخصصی تاج اسلامشهر، از برترین خدمات ارتودنسی دندان کودکان بهره مند شوید. زیرا شما برترین متخصص ارتودنسی کودکان را تنها در کلینیک تخصصی تاج اسلامشهر تجربه خواهید کرد. جهت مراجعه حضوری و یا رزرو وقت و ملاقات با یک دندانپزشک متخصص، می توانید با شماره گیری تلفن های زیر نسبت به برقراری ارتباط با کارشناسان ما اقدام فرمایید. آدرس دقیق کلینیک نیز به شرح زیر است:

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030