Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
آیا برداشتن براکت ارتودنسی درد دارد؟ - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

آیا برداشتن براکت ارتودنسی درد دارد؟

775311114.jpg

بریس فلزی یکی از انواع ابزار آلات ارتودنسی دندانی است که در جهت صاف کردن و اصلاح محل دندانهای نامرتب به کار می رود. این ابزار همچنین می تواند فاصله بین دندان‌های شما را اصلاح نموده و انواع ناهنجاری ها از جمله پس و پیش بودن دندان ها، اصلاح بایت و … را رفع نمایند. افراد در هر بازه سنی می توانند از مزایای بریس یا براکت دندانی بهره ببرند.

طول مدت درمان بدفرمی های دندانی به کمک ارتودنسی دندان معمولاً از چند ماه تا چند سال متغیر است. وجه مشترک بین همه این حالات این است که بریس دندانی، وضعیت شما را با سرعت خیلی کم به سمت موقعیت صحیح خواهد برد. هنگامی که بدفرمی‌های دندانتان به کمک ارتودنسی اصلاح شده باشند، متخصص دندانپزشکی شما، در یک جلسه از شما دعوت خواهد کرد تا جهت برداشتن براکت ارتودنسی به کلینیک مراجعه نمایید.

سوالی که ممکن است هر شخصی بپرسد این است که آیا برداشتن براکت ارتودنسی درد خواهد داشت؟ پاسخ به این سوال را در یک مقاله مفصل گردآوری کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به ادامه این مطلب که توسط کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر تهیه گردیده است، بپردازید.

این کلینیک را میتوان یکی از برترین مراکز تخصصی دندانپزشکی استان تهران نامید. مراجعین مرکز تنها به ساکنین اسلامشهر محدود نمی شوند. هرکدام یک از شهرهای اطراف از جمله نسیم شهر، پرند و رباط کریم نیز جهت ترمیم دندان های خود به مرکز ما مراجعه می کنند. جهت رزرو ویزیت متخصص دندانپزشک می‌توانید از طریق شماره های زیر اقدام کنید. آدرس نیز در ادامه آورده شده است.

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

تلفن: 02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

 

برداشتن براکت ارتودنسی

 

آیا خودمان می توانیم اقدام به برداشتن بریس نماییم؟

پاسخ کوتاه به این پرسش منفی است. به هیچ عنوان توصیه نمی شود که بریس دندان خود را در منزل خارج نمایید. این کار بایستی توسط یک متخصص ارتودنسی با تجربه صورت بگیرد. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تاج اسلامشهر برای برداشتن ایمن بریس ارتودنسی، از ابزارآلات استریل کمک گرفته می شود. با این کار از بروز انواع عفونت های دهان و دندانی پیشگیری می شود. همچنین به دلیل اینکه قطعات ارتودنسی دندان معمولاً نوک تیز هستند، با برداشتن آنها در منزل ممکن است به دندان های خود آسیب وارد نموده و یا دهان خود را زخمی نمایید.

برداشتن براکت ارتودنسی در منزل در شرایطی خاص ممکن است منجر به برخی موارد اورژانس پزشکی بشود. قطعات ریز ممکن است به درون مری یا نای افراد بروند و مشکلاتی را ایجاد کنند. در صورتی که برداشتن بریس توسط یک فرد متخصص ارتودنسی در یک کلینیک معتبر صورت بگیرد، وقوع چنین موارد اورژانسی غیر محتمل است.

آماده سازی برای برداشتن بریس ارتودنسی

رویه خاصی برای آماده سازی جهت برداشتن بریس ارتودنسی وجود ندارد. با این حال، اگر به انجام کارهای دندانپزشکی حساس هستید، می توانید قبل از قرار ملاقاتتان از مسکن‌هایی همچون ایبوبروفن یا استامینوفن استفاده کنید. توصیه می شود قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تاج، دندان های خود را مسواک بزنید و بریس های خود را تمیز کنید. این کار روند برداشتن بریس را هم برای شما و هم برای متخصص ارتودنسی آسان تر می کند.

جداسازی براکت ارتودنسی

 

چه مدت طول می کشد تا بریس‌ها برداشته شوند؟

کل فرآیند برداشتن بریس ها، تمیز کردن دندان ها و قرار دادن یک نگهدارنده معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. بسته به شرایط فردی شما ممکن است این مدت زمان، کمتر یا بیشتر باشد.

فرآیند برداشتن بریس‌های ارتودنسی

برای برداشتن براکت‌های دندان شما، متخصص ارتودنسی از یک ابزار مخصوص برای شل کردن هر یک از براکت‌های روی دندان‌های شما استفاده می‌کند. این دستگاه معمولاً براکت‌ها (براکت‌ها و سیم‌ها) را به صورت یک تکه جدا می‌کند. اگر یک نوار مولر دارید، که یک نوار فلزی است که بریس‌های شما را به دندان‌های آسیابتان متصل می‌کند، ارتودنتیست شما باید آن را نیز جدا کند.

پس از برداشتن کامل براکت ارتودنسی، لازم است تا دندان های شما به طور کامل تمیز شوند. علت این نیاز در این است که وصل شدن بریس بر روی دندان های شما باعث می‌شود تا غذا و آلودگی ها بر روی دندان شما باقی بماند. متخصص ارتودنسی شما می تواند دندان های شما را به کمک آسیابی خاص صیقل بدهد. با این کار باقیمانده چسب مورد استفاده برای اتصال براکت به دندان ها نیز از بین می رود.

در صورت نیاز ممکن است متخصص ارتودنسی، شما را برای تهیه گرافی جدید به بخش رادیولوژی بفرستد. علت را در این می توان جست که با این کار میخواهند مطمئن شوند تا براکت ها کار خود را به درستی انجام داده باشند. در گام بعدی به کمک این تصویر ها یک عدد ریتینر یا نگهدارنده با توجه به قالبی که از وضعیت فعلی دندان‌های شما تهیه گردیده است، ساخته می شود. ریتینر ابزاری است که به عدم حرکت دندان های شما پس از برداشتن بریس ها به حالت اولیه کمک می کند.

در صورتی که دندانهای عقل شما به تازگی درآمده باشند، ممکن است متخصص ارتودنسی شما، به شما پیشنهاد خارج کردن آن را بدهد. با خارج کردن دندان عقل از عدم ایجاد مزاحمت آن بر سایر دندان ها، اطمینان حاصل خواهید کرد.

ارتودنسی دندان

 

دندان‌ها پس از برداشتن بریس‌ها چگونه به نظر می‌رسند؟

پس از برداشتن کامل براکت ارتودنسی از روی دندان های شما، به احتمال بسیار زیادیظاهر بهتری را نسبت به قبل در دندان های خود حس خواهید کرد. البته توصیه می شود که پس از برداشتن بریس ها میزان مراقبت شما از دندان هایتان بسیار بیشتر از قبل بشود. به گونه ای که همه روزه و به تعداد چند بار از مسواک و نخ دندان استفاده نمایید.

در برخی موارد خاص ممکن است دندان های شما تغییر رنگ جزئی را تجربه کنند. در صورتی که قصد استفاده از محلول های سفید کننده دارید، حتماً این مورد را با متخصص ارتودنسی خود در میان بگذارید. متخصصان توصیه کرده اند که حداقل تا ۳۰ روز پس از جدا کردن بریس ها استفاده از هر گونه سفید کننده دندان را به تعویق بیاندازید.

به طور کلی پس از برداشتن بریس ها احساس می کنید که دهانتان واقعاً جادار شده است. حتی ممکن است تصور کنید که دندان های شما بزرگتر شده‌اند. علت آن احتمالاً این است که پس از مدتی طولانی فشار از روی آنها برداشته شده است.

ارتودنسی دندان

 

آیا برداشتن بریس‌های ارتودنسی درد دارد؟

برخی بیماران پس از درآوردن و جدا کردن بریس هایشان فشار زیادی را احساس میکنند. این فشار در حالت عادی نباید همراه با درد باشد. مگر اینکه به آنها عادت کرده باشید و تمایل داشته باشید تا دوباره آنها را بر روی دندان هایتان قرار دهید. در صورتی که احتمال چنین امری را می دهید، می توانید از متخصص ارتودنسی خود بخواهید که بریس جدا شده را به شما تحویل دهد. بدین منظور که در صورت تمایل مجددا آن را بر روی دندان‌هایشان نصب کنند.

در برخی موارد ممکن است افراد حساسیتی را بر روی دندانها و لثه هایشان احساس کنند. در چنین شرایطی توصیه می شود تا جهت مصرف غذاهای ترد و جویدنی حداقل یک هفته منتظر بمانید. تجربه ثابت کرده است که اکثر این ناراحتی ها تا یک هفته ادامه یافته و پس از آن تسکین می یابد و جای هیچ نگرانی نیست.

در صورتی که درد دندان هایتان تا هفته ها باقی ماند، توصیه می‌شود تا مجدداً جهت ویزیت دندان هایتان به کلینیک دندانپزشکی تاج اسلامشهر مراجعه نمایید. شما میتوانید جهت رزرو وقت از طریق شماره های زیر با کارشناسان کلینیک در ارتباط باشید‌.

آدرس: اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، نرسیده به کوچه دوم، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

ارتباط با ما:

تلفن: 02156354030 – 02156364030