Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
ارتودنسی بزرگسالان در اسلامشهر و هرآنچه باید در مورد آن بدانید - دکتر محدثه هاشمزهی - دندانپزشک متخصص درمان ریشه دندان و عصب کشی در اسلامشهر

لطفا صبر کنید...

ارتودنسی بزرگسالان در اسلامشهر و هرآنچه باید در مورد آن بدانید

Orthodontics-in-adulthood.jpg

دریافت بهترین خدمات برای ارتودنسی در بزرگسالی را می توانید از متخصص مجرب ارتودنسی ما در دندانپزشکی تاج در اسلامشهر انتظار داشته باشید. خدمات درمان ارتودنسی ما علاوه بر اسلامشهر برای شهرهای مجاور مانند رباط کریم، پرند، نسیم شهر و … نیز قابل دریافت می باشد. ارتباط با ما از طریق راه های زیر امکان پذیر است:

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

02156354030 – 02156364030

فهرست مطالب

آیا واقعا ارتودنسی در بزرگسالی ارزشش را دارد؟

دلایل گرفتن ارتودنسی در بزرگسالی چیست؟

ارتودنسی در بزرگسالی چرا و چگونه متفاوت است؟

آیا برای دریافت ارتودنسی زیادی پیر هستیم؟

درمان ارتودنسی مناسب در بزرگسالان چیست؟

درمان ارتودنسی بزرگسالان چه مدت طول میکشد؟

نگرانی های دریافت بریس در بزرگسالی

کلام آخر

 

 

ارتودنسی در بزرگسالی و بررسی آن

 

آیا واقعا ارتودنسی در بزرگسالی ارزشش را دارد؟

ارتودنسی تنها یک تجربه برای کودکان و نوجوانان نیست. بسیاری از شما ممکن است در بزرگسالی تصمیم بگیرید که به سلامت دندان های خود رسیدگی کنید. برای بهبود اعتماد به نفس و سلامت دهان و دندان خود هر زمان که اقدام کنید، دیر نیست. خیالتان از این بابت راحت باشد.

ارتودنسی در بزرگسالی می توانید دندان های شلوغ، کج و فاصله دار شما را اصلاح کند. اغلب در بزرگسالی، مشکلاتی فراتر از نگرانی در مورد زیبایی مطرح است. مشکلات حل نشده در سنین پایین می توانند در بزرگسالان ناراحتی و رنج بیشتری را به همراه داشته باشد. همین دلیل کافی است تا شما را به سمت گرفتن ارتودنسی در بزرگسالی سوق دهد.

 

دلایل ارتودنسی در بزرگسالی

 

دلایل گرفتن ارتودنسی در بزرگسالی چیست؟

ارتودنسی کردن دندان ها در بزرگسالی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. معمولا وجود برخی مشکلات دندانی شما را وادار می کنند که برای گرفتن ارتودنسی و صاف کردن دندان های خود به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. از جمله دلایلی که شما را به سمت ارتودنسی در بزرگسالی سوق می دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دندان های کج و نامرتب (این ناهماهنگی می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها، بیماری لثه، سایش بیش از حد دندان ها و … شود.)
  • تنظیم مجدد دندان ها قبل از دریافت روکش، ایمپلنت و یا حتی پروتز دندان
  • اختلالات گفتاری (هم تراز بودن دندان ها تاثیر بسزایی روی صحبت کردن دارد.)
  • دندان های شلوغ در فک کوچک
  • اوربایت (دندان های بیرون زده)
  • عدم تقارن فک و صورت
  • فاصله زیاد بین دندان ها
  • نیش عمیق
  • زیبایی

ارتودنسی در بزرگسالی چرا و چگونه متفاوت است؟

ارتودنسی بزرگسالان از نظر بیولوژیکی و بیومکانیکی با کودکان و نوجوانان متفاوت است. دندان ها و فک ها مانند ارتودنسی در کودکی و نوجوانی در پاسخ به فشار ملایمی که در طول زمان به آنها وارد می شود، در موقعیت مورد نظر و مناسب قرار می گیرند. اما مسئله ای که در ارتودنسی در بزرگسالی تفاوت ایجاد می کند، مدت زمانی است که بزرگسالان برای تکمیل درمان به آن نیاز دارند.

استخوان های فک و دندان ها در بزرگسالی دیگر در حال رشد نیستند، به همین دلیل نیز درمان ارتودنسی در سنین بالاتر ممکن است بیشتر از بیماران جوان¬تر طول بکشد. عاداتی مانند سیگار کشیدن، فشار دادن زبان بین دندان ها هنگام قورت دادن، فشار دادن و ساییدن دندان ها به یکدیگر نیز می توانند بر روی زمان و نتیجه ارتودنسی در بزرگسالی تاثیرگذار باشند.

 

ارتودنسی بزرگسالان از نظر بیولوژیکی و بیومکانیکی

 

آیا برای دریافت ارتودنسی زیادی پیر هستیم؟

این مسئله که آیا برای ارتودنسی در بزرگسالی پیر هستید و دیگر فایده ای ندارد، دغدغه خیلی از شما می باشد. این فکر که ممکن است برای تصمیم گیری و اقدام خیلی دیر شده باشد، می تواند شما را دودل کرده و یا حتی از پیگیری تصمیم خود باز دارد. در ارتودنسی سن به ندرت عامل تعیین کننده است.

ارتودنسی در بزرگسالی را می توان در بازه سنی 16 تا 60 سالگی دریافت کرد. بله، درست شنیدید. حتی اگر شما 60 ساله باشید نیز می توانید برای گرفتن ارتودنسی اقدام کنید. دندان ها و فک بزرگسالان نیز مانند نوجوانان قابل حرکت هستند.

متخصص ارتودنسی با توجه به شرایط، طرح درمانی مناسبی را برای شما در نظر می گیرد.

 

بازه سنی ارتودنسی در بزرگسالی

 

درمان ارتودنسی مناسب در بزرگسالان چیست؟

ارتودنسی در سن بالا ممکن است به روش های مختلفی انجام شود. متخصص ارتودنسی نوع درمان را متناسب با میزان شدت مشکل دندان ها و فک و شرایط و سبک زندگی شما انتخاب می کند. با پیشرفت ارتودنسی، امروزه گزینه های درمانی مختلفی برای بزرگسالان وجود دارد. رایج ترین درمان های ارتودنسی در بزرگسالی به صورت زیر می باشد:

  • بریس فلزی
  • بریس زبانی
  • بریس سرامیکی
  • ترازهای شفاف اینویزیلاین

درمان ارتودنسی بزرگسالان چه مدت طول می کشد؟

همانطور که گفته شد، درمان ارتودنسی در بزرگسالی به دلیل ساختار استخوانهای آلوئومی و فک کمی کند و آهسته پیش می رود. معمولا بسته به سن و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی دوره ای 3 الی 4 ساله برای تکمیل درمان شما در نظر می گیرد. مدت زمان برخی درمان های ارتودنسی در خوشبینانه ترین حالت ممکن است بین 12 تا 24 ماه به طول انجامد.

 

مدت درمان ارتودنسی بزرگسالان

 

نگرانی های دریافت بریس در بزرگسالی

ارتودنسی در بزرگسالی می تواند شما را با چالش هایی روبرو کند که شاید برای بیمارهای جوان تر اصلا اتفاق نیفتد. عفونت های لثه و استخوان ناکافی بین ریشه ها شرایطی هستند که می توانند باعث کاهش خون رسانی و همچنین از دست دادن استخوان حاشیه ای شوند. بافت پیر می تواند در شرایط ارتودنسی در بزرگسالی تفاوت زیادی را ایجاد کند. چالش های خاصی که متخصص ارتودنسی و بیمار بزرگسال ممکن است با آنها روبرو شوند، عبارتند از:

  • دندان های کشیده شده: از آنجایی که استخوان های بالغ مانند استخوان های در حال رشد به فشار بریس ها پاسخ نمی دهند، بستن شکاف های ایجاد شده در اثر کشیدن دندان و بسته نگه داشتن آنها کار دشواری است.
  • اصلاح بایت: اصلاح نیش نامناسب از دلایل نیاز به ارتودنسی در بزرگسالی است. با افزایش سن، فضای دهان برای جابجایی دندان ها محدود می شود. کشیدن دندان های ویژه و درست انتخاب شده توسط متخصص، می تواند این مشکل را حل کند.
  • تحلیل ریشه: تحلیل ریشه خطری است که بزرگسالان را بیشتر از بیمارهای جوان تهدید می کند. تحلیل ریشه زمانی اتفاق می افتد که ریشه توسط بدن باز جذب می شود و دندان بدون ریشه باقی می ماند. لق شدن و افتادن دندان ها می تواند بر اثر تحلیل ریشه باشد.

کلام آخر

درمان ارتودنسی در بزرگسالی با مزایا و معایب زیادی همراه است. هر نوع گزینه درمانی ارتودنسی برای بزرگسالان مناسب نیست. به همین دلیل نیز مراجعه به یک متخصص ارتودنسی مجرب بسیار مهم می باشد. ما با ارائه بهترین خدمات ارتودنسی توسط مجرب ترین متخصص دندانپزشکی در مرکز دندانپزشکی تاج در اسلامشهر، می توانیم لبخند زیبایی برای شما تضمین کنیم.

طریقه ارتباط با ما:

اسلامشهر، ابتدای باغ فیض، دندانپزشکی تاج، دکتر هاشم زهی

02156354030 – 02156364030