Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/hashemz/domains/hashemzehi.com/public_html/wp-content/plugins/blog-designer-pro/blog-designer-pro.php on line 899
ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص در اسلامشهر -

لطفا صبر کنید...

ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک متخصص در اسلامشهر

ارائه خدمات تخصصی ایمپلنت برای شهروندان اسلامشهر و نسیم شهر با استفاده از بهترین برندهای جهان توسط دندانپزشکان متخصص پروتز و ایمپلنت و در محیطی کاملا تخصصی صورت می پذیرد. دندانپزشکی تاج واقع در اسلامشهر، ابتدای با فیض، نرسیده به کوچه دو. تلفن رزرو وقت 02156350845

ورود به صفحه ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی تاج

مراحل ایمپلنت دندان برای زیباسازی دهان

مراحل ایمپلنت دندان (Implant Steps) به علت طول درمان زیاد می باشد. در واقع مراحل کاشت ایمپلنت دندان مانند قرار دادن دندان مصنوعی در دهان است اما دندان مصنوعی راحت تر می باشد.

بسیاری از ما تا حدودی آشنایی با نحوه ایمپلنت دندان داریم. اما آیا همگی می دانیم که مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت به چه صورت می باشد؟ یا در اصل مراحل کاشت دندان چه هستند؟ برای آغاز مراحل ایمپلنت دندان ابتدا باید برای ویزیت به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

مراحل جراحی ایمپلنت دندان طولانی می باشد و سپس پس از گذشت جراحی ایمپلنت و لثه، تاج دندان برای شما نصب میشود. اغلب افراد با پروسه دندان پزشکی آشنا نبوده در رابطه با آن اطلاعاتی ندارند. با مطالعه این مقاله میتوانید اطلاعات دقیقی در رابطه با مراحل ایمپلنت دندان بدست آورید.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی نوین است که برای جایگزین کردن دندان از دست رفته شما استفاده میشود. کاشت ایمپلنت یک روش ترمیمی است که اگر بنا به هر دلیلی دندان خود را از دست داده باشید میتوانید از آن استفاده کنید. امروزه از روش ایمپلنت دندانی برای جایگزینی پروتزهای سنتی و مصنوعی متحرک استفاده میشود.  در واقع از ایمپلنت به عنوان یک ریشه برای دندانی که خراب شده، آسیب دیده یا اصلا کشیده شده است استفاده میشود.

ایمپلنت دندانی از جنس فلز تیتانیوم است که زیست سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد و به راحتی همراه روند رشد استخوان میشود. در واقع ایمپلنت یک پیچ است که به عنوان پایه و ریشه در استخوان فک  انسان کاشته میشود و پس از آن که این پایه فلزی تیتانیومی با فک انسان جوش خورد توسط اباتمنت، تاج مصنوعی که ممکن است از جنس رزین یا سرامیک یا چینی باشد و برای بیمار منحصر به فرد ساخته شده باشد روی پایه ایمپلنت سوار میشود.  پس از پایان پروسه ایمپلنت زیبایی و طرح لبخندی زیبا به دهان فرد باز گردانده میشود که بسیاری از مشکلات بیمار اعم از از دست دادن زیبایی، تحلیلی لثه، مشکل جویدن مواد غذایی و مشکلاتی که طی از دست از دادن دندان در تکلم فرد پیش آمده است حل میشود.

تمامی این مراحل ایمپلنت دندان باید توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت پذیرد. تا در صورت کاشت ایمپلنت فرد بیمار دچار آسیب و مشکلات جدی نگردد.

هرچه بیماران از ایمپلنت خود به خوبی و مانند دندان طبیعی خود مراقبت کنند به هدف اصلی روش کاشت ایمپلنت که طول عمر و ماندگاری بالای آن است بیشتر نزدیک میشوند. ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روش‌های مشابه خود دارای مزیت‌هایی است که باعث شده بین بیماران و پزشکان مورد توجه و محبوبیت خاصی قرار بگیرد.

بهترین افراد برای کاشت ایمپلنت دندان چه کسانی هستند؟

همان طور که بالاتر بیان کردیم همه افراد گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند و افرادی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند کاندید مناسبی برای استفاده از این روش هستند. ویژگی‌های مناسب برای کاندید ایمپلنت دندانی عبارت است از:

  • هنگامی که یک یا چند دندان از دست داده باشید.
  • هنگامی که دندانی از شما آسیب دیده باشد.
  • هنگامی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت میکنید.
  • تراکم، حجم، کیفیت و کمیت کافی برای استخوان فک خود داشته باشید.
  • دارای سلامت عمومی و سیستم ایمنی کامل بدنی باشید.

 

میزان تراکم، کیفیت، کمیت و حجم استخوان فک شما برای کاشت ایمپلنت دندانی بسیار مهم است و در صورت نداشتن میزان کافی عمل پیوند استخوان برای بیمار انجام خواهد شد.

پس از آن که پزشک تمامی بررسی های لازم را بر روی لثه و استخوان توسط عکس رادیوگرافی انجام داد، اقدام به کشیدن دندان و به احتمال زیاد نصب همزمان پایه ایمپلنت می نماید. در سومین مرحله از مراحل ایمپلنت دندان پزشک به بازسازی استخوان فک پرداخته و با نصب پایه، اقدام به قالبگیری می نماید.

برای قالبگیری باید ابتدا تمام فک اندازه گیری شود، و پس از تعیین اندازه و زاویه دندان ها، طرحی زیبا از لبخند را در دهان ایجاد نمود. پزشک پس از آماده نمودن قاب، شاسی را در دهان قرار داده و آن را امتحان می کند. در انتها نیز باید روکش مناسب بر روی ایمپلنت دندان کشیده شود.

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

1-مشاوره و مراجعه به پزشک متخصص ایمپلنت

اولین کاری که باید برای کاشت ایمپلنت دندانی انجام دهید این است که به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و با متخصص ایمپلنت مشاوره‌ای حضوری داشته باشید. در این مراجعه حضوری تمامی بررسی‌ها و معاینات مورد نیاز برای شما به صورت جامع انجام خواهد شد. در همین جلسه یک عکس رادیوگرافی اشعه ایکس از دهان و دندان شما گرفته میشود و سپس پزشک با بر رسی پاسخ آن در رابطه با پروسه درمان با شما گفت و گو خواهد کرد. اگر نیاز باشد جراحی پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام دهید پزشک به شما اطلاع داده و وقت درمان تعیین خواهد کرد. در دندانپزشکی تاج اسلامشهر متخصصان ایملنت در کنار شما خواهند بود.

2-پیوند استخوان و کشیدن دندان

در صورتی که نیاز به پیوند استخوان داشته باشید پیش از آنکه فک شما را برای کاشت ایمپلنت اماده کنند باید انجام شود که البته در صورت انجام پیوند استخوان حداقل 4 ماه و حداکثر 12 ماه برای بهبودی لازم است و تا پایان بهبودی این دوره نمیتوان ایمپلنت انجام داد. گذشت این مدت زمان این امکان را به شما میدهد تا استخوان فک شما به درستی و به خوبی ترمیم شود.

3-قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک بیمار

در این مرحله پس از بهبودی کامل در پیوند استخوان به مرحله کاشت ایمپلنت میرسید که در این مرحله پیچ فلزی که از جنس تیتانیوم است جایگاهی در استخوان فک شما مشخص میشود و در استخوان فک شما کاشت میشود تا به عنوان ریشه و پایه دندان از دست رفته شما عمل کند. البته این بخش ممکن است 1 الی 2 ساعت به طول انجامد و زمان بهبودی این مرحله ایمپلنت دندان برای فک پایین ممکن است 5 ماه و برای فک بالا به صورت تقریبی ممکن است تا 7 ماه بهبودی شما به طول انجامد. پس از آنکه این مرحله را به صورت کامل گذراندید و با موفقیت روبرو شد سراغ مرحله بعد میروید.

4-قرار دادن هیلینگ کپ بر روی ایمپلنت

پس از آنکه مرحله قبل را با موفقیت و به خوبی گذراندید و ایمپلنت به استخوان فک شما کاملا جوش خورد آماده میشوید تا مرحله بعدی برای شما آغاز شود. کهن این مرحله از کاشت ایمپلنت قرار دادن هیلینگ کپ یا تاج موقت بر روی پایه ایمپلنت است.

متخصص ایمپلنت هیلینگ کپ را روی ایمپلنت بیمار قرار میدهد که این کار باعث میشود بافت لثه به صورت مناسب ترمیم یافته و بهبود یابد. بهتر است بدانید هیلینگ کپ شامل یک قطعه فلزی است که لثه بیمار را از ایمپلنت دورتر نگه مید ارد و باید به مدت 10 الی 14 روز باقی بماند. پس از آنکه مدت زمان قید شده پایان یافت متخصص ایمپلنت آن را حذف کرده و مرحله بعدی ایمپلنت را انجام میدهد.

5-قرار دادن اباتمنت بر روی ایمپلنت

در واقع اباتمنت یک بخشی است که بر روی ایمپلنت دندانی پیچ میشود و از تاج دندان بیمار حمایت میکند. پس از آنکه اباتمنت را روی ایمپلنت پیچ کردند تاج موقت را کار میگذارند و در مدت زمانی که بافت لثه شما درحال ترمیم و بهبودی است این بافت لثه در اطراف ناحیه ایمپلنت همانند دندان طبیعی شکل میگیرد. تاج دندانی به مدت 4 الی 6 هفته در دهان بیمار نگه داشته میشود تا در این مدت زمان تاج دائمی را طراحی کرده و بسازند.

6-قرار دادن تاج دائمی برروی ایمپلنت دندان

در این مرحله که تقریبا اخرین مرحله ایمپلنت دندان است تاج دائمی طراحی و ساخته شه استکه باید روی ایمپلنت شما سوار شود. تاج دندان مهمترین و اصلی‌ترین بخشی از دندان است که زیبایی در گرو آن است. در واقع تاج دائمی را به داخل اباتمنت پیچ میکنند یا میچسبانند. البته که اگر بچسبانند قطعا بسیار طبیعی و زیباتر به نظر می آید زیرا سوراخی که برای پیچ کردن استفاده میکنند ممکن است از زاویه های مختلف قابل دیدن باشد و زیبایی خاص خود را نداشته باشد.

پس از آنکه همه مراحل ایمپلنت دندان به اتمام رسید حال نوبت شماست که با مراقبت و نگهداری خوب از آن طول عمر ایمپلنت خود را طولانی تر کنید  و موفقیت کاشت ایمپلنت را با درصد بالاتری روبرو کنید. از ایمپلنت مانند دندان طبیعی مراقبت کنید.

مهم تمامی این مراحل ایمپلنت دندان باید توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت پذیرد. تا در صورت کاشت ایمپلنت فرد بیمار دچار آسیب و مشکلات جدی نگردد.

مراحل قالب گیری روکش ایمپلنت

به همان میزان که کاشت ایمپلنت از حساسیت برخوردار است، مراحل روکش ایمپلنت دندان نیز از حساسیت و دقت لازم برخوردار می باشد. پس بهتر است توسط پزشکی ماهر و متخصص انجام شود. در دندانپزشکی تاج اسلامشهر کلیه مراحل روکش نیز توسط متخصصان پروتز انجام می پذیرد.

برای آغاز مراحل قالب گیری ایمپلنت می توانیم از دو روش قالب گیری (تری باز) و قالب گیری (تری بسته) استفاده نماییم. در آخرین مراحل ایمپلنت دندان بیمار نیاز به استفاده از روکش ایمپلنت خواهد داشت.

در روش قالب گیری تری باز، ابتدا باید ایمپرشن کوپینگ را بر روی فیکسچر قرار داده و ماده قالب گیری را در اطراف آن تزریق نمود. پس از آن این مواد را باید در داخل تری قالب گیری بریزند. پس از آن باید قالب را در دهان قرار داده و کمی صبر کنیم.

ممکن است در این زمان بخشی از ایمپرشن از داخل تری بیرون بزند. در این حالت نباید اقدام به برداشتن تری از دهان نمایید. باید پیچ ایمپرشن را باز کرده و آن را به همراه تری از روی دندان ها بردارید. این قالب به لابراتوار ارسال شده و روکش نهایی از روی آن آماده می شود. تا در آخرین مراحل ایمپلنت دندان بر روی دندان قرار گیرد.

 ارائه خدمات تخصصی ایمپلنت برای شهروندان اسلامشهر و نسیم شهر با استفاده از بهترین برندهای جهان توسط دندانپزشکان متخصص پروتز و ایمپلنت و در محیطی کاملا تخصصی صورت می پذیرد. دندانپزشکی تاج واقع در اسلامشهر، ابتدای با فیض، نرسیده به کوچه دو. تلفن رزرو وقت 02156350845